Gå til innhold

Hermine contra Cecilia?

Anbefalte innlegg

Navnedebatten fortsetter i heimen, og nå kom mannen og sa han hadde smakt litt mer på Hermine, og likte det. Det gjør jeg også da, og tallene sier følgende:

Hermine: 43 fikk navnet i 2007

Cecila: 9

Ingen av dem er altså spesielt vanlige, men samtidig ikke så sære at ingen har hørt dem før - og det er kritetiene våre da :-)

Hva mener dere da?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139407854-hermine-contra-cecilia/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er to stødige, vakre og flotte navn - ingen tvil.

Likevel mener jeg at Cecilia har to ting til som ikke Hermine har 1) Det fungerer utmerket internasjonalt, noe som i alle fall jeg kommer til å vektlegge. 2) Det er hakket mer klassisk.

Dessuten synes jeg Hermine minner om "å herme" og Harry Potter.

Annonse

Vel, Hermine og Cecilia er to vidt forskjellige namn. Hermine er eit namn som etter min smak er akkurat litt for hardt, og Cecilia vert akkurat litt for søtt. Likevel tykkjer eg det er fine namn, og det er godt ikkje alle vel same namn! Eg trur kanskje eg held ein knapp på Cecilia som favoritt..

Annonse

Jeg stemmer på Hermine. Det er pent, internasjonalt og stilig. Cecilia synes jeg ikke er noe fint, det minner meg om en jente med blondt hår, grorud palme som hårsveis, tights og tyggegummi. Hvorfor vet jeg ikke for jeg har aldri møtt enn sånn Cecilia men det er i alle fall ikke noe som jeg synes er pent.

Vi her en Hermine :o)

Det eneste navnet vi likte da vi skulle ha første jenten vår.

Hermine fungerer veldig godt internasjonalt! Jeg fikk ideen fra en britisk skuespiller som spilte i Cold Feet, om du er kjent m den serien. Hun heter Hermione -det uttales Hermini på engelsk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...