Pernille Sofie Skrevet 8. januar 2009 #1 Skrevet 8. januar 2009 Vi har da kjøpt denne posen.. ble anbefalt på det varmeste av barnas hus at den var så bra. Men de sa ingenting om at den er livsfarlig. Posen antenner i løpet av et sekund. Selv om ingen her røyker er det mange man går forbi på gata som gjør det. En glo på posen er nok.. Jeg kommer til å gå til barnas hus og be dem redegjøre for hva de har tenkt å gjøre. Posen bør trekkes fra markedet og alle som har kjøpt posen bør få pengene tilbake. Jeg oppfordrer alle til å gjøre det samme. Får butikkene en strøm av missfornøyde kunder må de gjøre noe med det. Det skal sies at posen er kjempefin og veldig varm. Min orins har bare ullbody, stillongs og lue på seg i den og han er god og varm, selv i 10 minus. Men hva hjelper det når den er livsfarlig?? Se testen her: http://www.tv2underholdning.no/hjelperdeg/testbasen/article2496889.ece
LilleLykkeMor Skrevet 8. januar 2009 #2 Skrevet 8. januar 2009 Det er jo flere Odenwalder-poser som ikke er med i testen, f. eks Babynest. Skulle ønske det var flere poser med i testen...
*LilleTroll + spira Skrevet 8. januar 2009 #3 Skrevet 8. januar 2009 Posen har tidligere kommet best ut i test...! Jeg akter ikke å kvitte meg med min herlige odenwalder pose, som snuppemor stooorkoser seg i på kalde dager.
elsker☆deg☆gutten☆min Skrevet 8. januar 2009 #4 Skrevet 8. januar 2009 ja denne posen er kommet best ut i test før, vi er også storfornøyde med den. mye som er livsfarlig og kan ta fyr, men denne posen skal ligge i vogna noen år til iallefall....
Pernille Sofie Skrevet 8. januar 2009 Forfatter #5 Skrevet 8. januar 2009 Ikke noe i tvil om at dette er en veldig god pose på kalde vinter dager. Har brukt posen selv i flere mnd nå og min prins på 8 mnd stortrives i den. Skulle lnske jeg aldri så den testen.. men er jo glad jeg gjorde det. Verken jeg eller min samboer røyker, heller ingen i vår nærmeste omgangskrets. Men kommer det en glo på den kan det være nok til at den antennes raskt. Det skal med andre ikke mye til. Men er man tilstede hele tiden, så er det vel ikke noe problem. Jeg for min del kan ikke bruke den lengre, da jeg pleier å sette vogna i gangen etter vi har gått tur. Ungen sover gjerne fremdeles.. Og sjangsen for at det blir brann er jo liten, men dersom det skulle skje noe.. nei, det vil jeg ikke tenke på. Et sekund er ikke lang tid...
LilleLykkeMor Skrevet 8. januar 2009 #6 Skrevet 8. januar 2009 Veldig lite lysten på å bytte ut vår pose, både jeg og snuppa elsker bjørneposen :-)
WildPrincess Skrevet 8. januar 2009 #7 Skrevet 8. januar 2009 Jeg leste et sted (klarer selvfølgelig ikke å spore opp noen link til dere nå... mulig jeg leste det i foreldre og barn bladet) at grunnen til at odenwalder posen ikke er behandlet med flammenhemmende middler er at det kan være skadlige kjemikalier for barnet... føler litt at det blir galt uansett hva man gjør her jeg... noen gnager er det kanskje best å leve i uvitenhet
Helann og lillebror Skrevet 8. januar 2009 #8 Skrevet 8. januar 2009 Men har du ingenting over dunposen? Her er det ofte regn og vind, så vi har trekk i tillegg, og det dekker jo over nesten hele posen. Dvs at evt røykere omtrent må miste gloen inn i vogna for at den skal treffe posen... Har tenkt å fortsette å bruke posen vår med god samvittighet, er veldig fornøyd med den!
Asobi Skrevet 8. januar 2009 #9 Skrevet 8. januar 2009 Dette stemmer sikkert, men blir ikke så bekymret. For det første har jeg alltid vogntrekk eller pledd over posen. Da skal det være vanskelig å få glo direkte på posen. For det andre skal det endel til at et glødende glo fra en sigarett kommer på posen når ingen av foreldrene røyker. Kommer til å bli ekstra påpasselig hvis det er ild i nærheten av posen. Snuppa sover aldri uten tilsyn i vogna, da vi bor i blokk og jeg ikke tørr å forlate den utenfor på grunn av andre potensielle farer...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå