Gå til innhold

Dere som ammer og har babyer på rundt 8mnd.. Litt hjelp takk!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Hvor mye ammer dere egentlig og hvordan ser spiserutinene ut? Hvor mange måltider, hvor mye pupp? Gir dere MME i tillegg?

Føler at jeg holder på å miste melka og får litt panikk..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ammer seks ganger iløpet av ett døgn, da tømmer han begge sidene. Han er ni mnd da.

Skrevet

Min gutt er 8,5 mnd nå. Her har ammingen gått veldig ned den siste mnd.. men er fornøyd med at jeg nesten har fullammet i 6 mnd.. Prinsen min vil ennå ikke ha noe særlig vanlig mat, så det har blitt endel mme.. Men jeg trøster meg med at det vokser opp friske flotte barn som bare har fått mme, så skal være fornøyd selv om det er lite nå. Han spiste godt vanlig mat fra han var 6,5-7,5 mnd.. men nå har han fått det for deg at han ikke vil ha. Prøver mange ulike triks, men han nekter å åpne munnen.. Så da får jeg bare vente litt. Kan jo ikke tvinge han , for da blir mat forbundet med noe negativt. Kanskje tennene som er litt såre osv..

Sånn er dagen vår (ca):

Kl. 07 mm + 210 ml mme

Kl. 10 mme 210 ml

Kl. 10.30-12 sove (går tur med vogna)

Kl 13 litt grøt (3 ts grøtpulver + vann) eller 1/2 brødskive og vann + 150 ml mme

Kl. 15.30 210 ml mme

Kl 15.45-16.45 sove

Kl 17 litt middag (1/2 glass eller hjemmelaget) og vann + 150 ml mme

kl 19 kveldstell

Kl 19.45 mm + 210 ml mme

Kl 20 - 07 sove (han sover stort sett hele natten etter han be 8 mnd, ikke noe mat på natten lengre.. dette har han valgt selv. jeg har ikke prøvd å avvenne han på noen måte, plutselig så sov han bare hele natten uten å få pupp! Ganske fornøyd.)

Det er ikke alltid han spiser vanlig mat og da får han mer mme. Og det er ikke alltid han drikke opp alt mme jeg lager, men lager alltid 210 ml.. så slipper jeg å lage mer om han vil ha.

Skrevet

Hallo. Jenta mi får 4 måltider med pupp om dagen. Jeg ammer som eneste føde til alle måltider, unntatt til kvelden, da får hu grøt i tillegg. Hun får ikke mme. Noen ganger spiser hun bare fra den ene puppen, mens noen ganger spiser hun fra begge. Jeg føler også at jeg har lite melk igjen, er ikke lekk lenger , sprenger aldri O.L. Men jenta mi virker fornøyd etter alle måltider, så jeg tror nok at mengden melk tilpasser seg etter det barnet spiser. Jeg kjenner også på at jeg er litt redd for å miste melken, men virker ikke som noe problem enda.

Jenta mi er 7 1/2 mnd.

Skrevet

det er vist ofte like mye melk i puppene selv om man ikke får spreng osv lengre,de går seg mykere ved tiden helsesøster!

var nervøs for det samme;)

om det er melketap,så er dt jo bare å bnke seg i sofaen en dag å amma i vei,så kommer nokk melka tilbake!

lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...