Galskapens overhode Skrevet 8. januar 2009 #1 Skrevet 8. januar 2009 når skal de små begynne med kumelk som drikkemelk?? RUndt 1-årsalder eller ved terminalder?? Og hvorfor?
Gjest Skrevet 8. januar 2009 #2 Skrevet 8. januar 2009 Kan begynne rundt 1-års alder, dette har med modning av tarmen å gjøre, dvs at f. eks en 3 mnd for tidlig født baby vil ved termindato ha like "modne" tarmer som en 3 mnd gammel terminbaby.
Min *lille* prins*er stor* Skrevet 8. januar 2009 #3 Skrevet 8. januar 2009 Var ikke noe problem for guttem min å begynne med melk rundt 1 års alder, han måtte få nutramigen istedet for nan når han var ny født:)
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2009 #4 Skrevet 9. januar 2009 Vi begynte med kumelt ved 1års-termin, grunnen til det var at vi hadde startet med annen tilvenning av f.eks grøt og middag også etter termindato, derfor gjorde vi det sånn med kumelk også. Vet det er mange som starter 1år etter fødsel og det går også helt fint, tarmene har jo vært i funksjon siden fødsel! Vi fikk råd om å bruke termindato som en "regel" for når vi skule starte med div. mat/drikke for å være sikre på at tarmen taklet det greit, men det er bare sånn vi gjorde det og det er ikke galt å prøve tidliger dersom man ikke har fått beskjed om noe annet fra lege osv. Jeg kan si at jeg har god erfaring med å starte etter termindato, mulig jeg hadde hatt like god erfaring med å starte etter fødselsdato :-) Det beste er uansett å prøve seg forsiktig fram!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå