Gå til innhold

Noen som vet ca hvor mye babyer får i seg når de får pupp?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ei jente på 2 mnd. Har forsøkt å pumpe meg for å se at hun tar flaske (må snart ha barnevakt). Men jeg fikk ikke ut mer enn 40 ml. Det drakk hun fort og ville ha mer etterpå. Bare lurer på om noen vet hvor mye de spiser når de får pupp, er ikke akkurat noen målestreker å lese av der...

Blir takknemlig for svar.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er nok veldig forskjellig fra unge til unge, kommer bla an på hvor feit melk du har. Mange sliter med å pumpe, og får mindre ut enn når de ammer. Anbefaler deg å pumpe og fryse i flere omganger. Ville nok hatt 150 ml til ett måltid hvis jeg skulle vært borte. De spiser jo forskjellig fra måltid til måltid og da. Når du har prøvt å gi fra et stort oppsamlingsmåltid vil du se ca hvor mye du bør lage til hvert måltid.

Skrevet

Prøv å dysj deg før du pumper,stå/sitt på badet hvor det er godt å varmt,dette kan også hjelpe hvis du vet du har mer melk.

Lykke til,jeg gav fort opp den pumpinga,datteren min er nå 7,5mnd. Men prøv å ikke gi deg for hvis ikke er det vanskelig å komme seg fra barna... Tro meg...! :)

Skrevet

Lurte også på dette da jeg nå har begynt å trene og er ute av huset nesten hver dag på kveldstid. Snakket med en vennine som gir MME da,men hun sa at det varierte fra 80 ml til 180 ml for hennes lille krabat. Men som oftest var et måltid litt over 100 ml. Jeg ammer lille snuppa rett før jeg går og har ca 100 ml klar i kjøleskapet til pappaen om hun plutselig ville ha mer. Til nå (har bare prøvde denne uka), så har pappaen ikke trengt å gi,men jeg har jo ikke vært lenger borte enn max 2 timer. Skal jeg være lenger borte,tror jeg nok at jeg vil ha mer enn 100 tilgjengelig. Har sagt at hvis jeg skal bort må jeg pumpe meg 150 ml som pappaen/andre har tilgjengelig til snuppa.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...