Gå til innhold

8mnd og og dier ofte. HS sier jeg skal gi mer fast føde-tips??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lillemann er veldig glad i puppen og på kontroll i går mente helsesøster at det nå var på tide med mer fast føde. Jeg lager grøt til fokost og lunsj og tilbyr han middag og velling på kvelden. Han spiser et par skjeer m grøt eller middag og så vil han ikke ha mer. Vellingflasken på kvelden tar han så alt som er flytende vil han ha;)

Når jeg spurte om HS hadde noen tips sa hun bare at jeg skulle kutte ned til 4 måltider og være "streng" når det gjelder puppen. Men hvordan gjør jeg det i praksis da? Det er jo jeg som er hjemme med han(mannen min jobber skift og er mye vekk) og det er jo ikke bare bare å nekte han pupp når han vil ha syns jeg! Hvertfall ikke når han ikke vil ha grøt... Han har faktisk spist litt brød de siste dagene-virker som det er mer populært enn grøt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

DYTT! Har samme problem. HS har ikke sagt noe på det ennå, men gutten spiser minimalt med fast føde. Stort sett bare frukt. Evt 5-6 skjer grøt eller 3-4 biter brød.

Skrevet

Datteren min er over 8 mnd og vil ikke spise fast føde, heller ikke velling. Har tatt en pause i jula med matmaset og fortsatt fullammingen, jeg er jo hjemme allikevel. Så lenge ungen legger på seg og er frisk så MÅ de ikke spise fast føde. Dette kunne holde på opp mot et år Det fortalte ihvertfall legen min meg, og etter det slappet jeg litt mer av og tar det med maten som det kommer. Prøver i perioder så går det seg nok til etterhvert. Morsmelken inneholder det de trenger (utenom d-vit og omega-3 som de anbefaler) så jeg synes det er litt unødvendig av helsestasjonen å si at de MÅ ha mat.

Skrevet

Åh, det er flere av oss... ;-) Min gutt som er 8 mnd nå, var veldig flink til å spise fast føde en periode, spiste godt med både grøt, middag og frukt...men så ble det gradvis mindre populært med fast føde... :-( I morges spiste han 3-4 skjeer med grøt. Første tenkte jeg som hun over her; At han må jo bare ammes så ofte han vil, er jo hjemme med han...MEN...tida flyr jo avgårde, plutselig er vi i april, og da er det tilbake på jobb...og hva gjør vi da hvis han enda ikke vil ha spesielt mye fast føde...?! Også litt kjipt å måtte amme han 2-3 ganger på natt også, for ja, han får faktisk mat på natta også, får nemlig ikke i han annen væske... Sukk! :-/

Lykke til folkens, har dessverre ingen gode råd siden vi sitter i samme båt selv...men det ordner seg sikkert etterhvert... :-D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...