vårina Skrevet 8. januar 2009 #1 Skrevet 8. januar 2009 Jenta mi er snart 8mnder og får fortsatt pupp på natten..Hun nekter mm på flaske eller kopp( drikker vann i kopp). Om 4 uker skal jeg i 30 årsdag og har såååå lyst på noern øl den kvelden..barnevakt er fikset. Men sliter sånn med å avvenne henne med pupp på natten...er alene med henne..så det blir vel straks litt verre da. Når jeg lar henne skrike så skriker hun seg våken i mange timer før hun sovner igjen. Vann vil hun ikke ha..da blir hun reint rasende.. Har ei veldig sta og utholdene frøken..så nå håper jeg på flere tips..eller rett og slett en mirakel kur:-) hehe
Naomigirl Skrevet 9. januar 2009 #2 Skrevet 9. januar 2009 Jeg har en gutt på snart 6.mnd. Jeg bestemte meg for at han ikke skulle få pupp på natten pga at det var blitt en vane. Han fikk nemlig pupp sånn i 23.00tiden og han våkna kl 01.00 og ville ha pupp. Så var det gjerne i 04.00 tiden igjen. Etter hvert tenkte jeg at han ikke kunne være så sulten, men at det var rett og slett kos. Jeg ga han smokken og gikk med han i rommet til han roet seg, for tro meg; dette var IKKE populært. I tre dager hold jeg og min samboer det gående, og det ble mindre skrik for hver dag. Den 4.dagen gråt han ikke lenger men våknet og ville ha smokk. Nå legger jeg gutten min kl syv, da er han god og mett etter grøtmåltid. Jeg vekker han kl 23.00 og gir han pupp. Så sover han som regel til 06.00 og vil ha mat igjen og sover videre til syv/halv åtte. Det var ikke lett å høre han gråte, men her måtte jeg bite tenna sammen og ta en liten kamp med gogutten min. Her vant mor kampen, og jeg har en gutt som sover godt om natten så lenge det ikke har gått lekk på bleia...Han kan våkne opp mot 2.ganger om natten får hele sengen er våt. Har ikke funnet en bleie som holder han tørr… Innemellom får han pupp når jeg har skiftet på han og sengen. Men han ”spør” ikke etter puppen hver gang og sovner videre.
Makko med to små gutter Skrevet 9. januar 2009 #3 Skrevet 9. januar 2009 Jeg har tatt nattavenninga selv. Lettere det en å bokstavlig måtte sparke gubben ut av senga, og høre både ungen og gubben sutre... Vi har tatt det stegvis, forskjøvet en times tid med jevne mellomrom. Når gutten våkner ligger jeg bare i ro til han begynner å høres missfornøyd ut. Da legger jeg hånda inn i sprinkelsenga og lar han sutte på finger'n min til han sovner. Han roer seg stort sett alltid, men ikke alltid han sovner sånn riktig med engang. Tar han først opp når han enten har sovet, eller er helt rolig i kroppen. Har faktisk ikke hatt en natt med gring (etter at jeg lot være å høre på helsesøstrene/barnepleierne som sa ungen hadde fått nok nattmat etter 20min). Lullegutt på 5mnd sover nå fra sju-halv åtte, nattmåltid når jeg legger meg, og til halv åtte - åtte tiden.
vårina Skrevet 9. januar 2009 Forfatter #4 Skrevet 9. januar 2009 Takk for svar. I natt har hun sovet på eget rom for første gang. Hun sovnet rundt kl 19.00 og sov til 01.30 ..fikk da pupp og sov til 0730. Er kjempe fornøyd med denne utviklingen:-) Tenkte jeg skulle la henne få noen netter til på det nye rommet..og så må jeg bare kutte ut det måltidet på natta..hun trenger det ikke..spiser godt med grøt +pupp før hun sovner. Hun tar ikke smokk heller..men bruker kose klut..som hun har rundt hodet/ ansikte + inni munnen..hihi Kanskje jeg har ei datter som sover hele natten om kort tid. Det er lov og håpe! :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå