mozell Skrevet 8. januar 2009 #1 Skrevet 8. januar 2009 Jenta vår på 1 mnd har fremdeles grønn avføring - ikke mørk som bek, men lysere. (Det som er rart er at det ikke blir grønt på selve kluten når vi vasker - da ser det gult ut....snålt) Leser på ammehjelpen at "grønn avføring kan være normalt" - så jeg håper jo det da, men så har jeg også hørt at det kan tyde på at de får for lite næring.... Andre som har lik erfaring?
♥ En jente og en gutt ♥ Skrevet 8. januar 2009 #2 Skrevet 8. januar 2009 Gutten min kan ha grønn avføring innimellom og da har han som regel slitt litt med magetrøbbel...
CB-BabyBoy Skrevet 8. januar 2009 #3 Skrevet 8. januar 2009 Det er helt normalt Lillegutt hadde vel omtrent akkurat den fargen du beskriver HI. Det kan være tegn på magevondt, tenner - ganske mye egentlig, men når de er så små, så er det som sagt helt normalt! Jeg husker jeg søkte etter innlegg om akkurat dette når lillegutt var liten og fant et virkelig flott svar. Husker jeg skrev til hun som skrev det at det var så bra skrevet. Så informativt og hyggelig at det var en fryd å lese. Men selvsagt finner jeg det ikke igjen nå... Hvis du er bekymret for vekten, så ta deg en tur på helsestasjonen og vei fast 1 gang per uke. De skal gå opp minst 100 gr per uke, så da er det lett å se om hun får i seg nok.
The_Baby_Container_4Trimester Skrevet 8. januar 2009 #4 Skrevet 8. januar 2009 Eilert har grønn avføring når han får tran eller d-vit dråper. Da er det alltid en grønn bleie neste dag.....
husmus &2 Skrevet 8. januar 2009 #5 Skrevet 8. januar 2009 Her har vi ofte grønn avføring. Spurte HS om det og de sa det var helt normalt når han var flaskebarn. Jeg har stresset endel med om jeg måler opp rett mengde pulver så jeg har tenkt å prøve en vektmålingsuke i tilfelle dette er grunnen.
Makko med to små gutter Skrevet 8. januar 2009 #6 Skrevet 8. januar 2009 Som en lege sa, baby'er bæsjer i alle farger, det meste er normalt ;-) I periodene min bæsja mest grønt, gikk han også masse i vekt! (Han har doblet vekta på ca 4mnd) så lite næring var det ikke her i gården.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå