Gå til innhold

hvordan slutte med tåteflaske?

Anbefalte innlegg

Skrevet

har ei som blir 3 år neste mnd! og vil gjerne slutte med denne flasken nå fordi ho skal ha den hele tiden, og skal ha saft i, jg vet jg burde være streng der, mn jg er så sliten på di punktene der, at jeg orker virkelig ikke, fordi det blir 3 verdenskrig om ho ikke får saft, og det er ikke noe morro kl 3 på natt f.eks,

så tenkte å slutte med den, men hvordan??

noen tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå er hun såpass stor at du kan forklare henne det. Forbered henne på at nå har hun blitt så stor jente at flasken må bort. Saft på flaske på natten er ikke bra for tennene (men det vet du selvfølgelig). Da må du ta kampen. Hun kommer ikke til å gi seg uten en kamp og den kampen må du dessverre ta. Ta det i helgen f.eks slik at du ikke kommer utslitt på jobb.

Lykke til : )

Skrevet

Ta flasken og gjem den/kast den. Blir litt hyl og skrik, men det går fort over. Bare å være bestemt. Blir mangen kamper de neste årene:-)

Lykke til!

Skrevet

ville bare si at dt er gjort!

ho kastet selv flasken til morraen i dag, og nå har vi kjøpt storjente kopp, altså de hadde bare tutekopp på butikken, mn ho valgte den selv, har vært litt grining nå i ettermiddag, mn har gått greit, så er spent på hvordan det går når ho skal sove vekke i natt..,

så nå drikker ho stolt vann av dn nye koppen, saft for ho ikke, nå må jeg bare holde meg streng og oppmuntre ho masse:)

tusen takk for råd:)

Skrevet

Vi sluttet med flasken idag.

Vi hentet en bærepose, tok flaskene hans å satt de på benken.

Spurte lillegutt om han kunne legge alle flaskene å gi de til babyen.

Var jo bare babyer som bruker flasker, forklarte vi han.

han var stor gutt nå å kunne drikke av kopp.

Ja sa han å la alle flaskene i posen.

Når han skulle spise kveldsmat spurte han etter kopp.

han sa han ikke var baby å skulle drikke av kopp:)

Hadde aldri trodd det gikk så greit, men så enkelt kan det gå.

(så langt vartfall)

skal opptattere dere senere hvis det skjærer seg

Skrevet

her også sa vi at det bare var babyer som drikker av tåteflaske!

jeg kjøpte en sånn liten imsdalflaske som ikke lekker, som han kan drikke av på nettene (vann da vel og merke), og an er såå stolt over flaska si! den skal alltid stå klar på nattbordet før leggetid!!

Skrevet

Uff, har samme problemet. Snuppa blir 3 om 2 mnd. Ikke bra å ha flaske når man er så stor synes jeg...

Problemet vårt er at det ikke fungerer å si at hun er stor jente, for de vil hun ikke være! Vil være liten, sånn som lillesøster på 10 mnd... Det er så vanskelig å slutte med ting når lillesøster kan få det, samme med smokk.

Noen som har noen gode råd? Hun får vel et par flasker om dagen med juice/saft- på morgenen og ettermiddagen (da er hun trøtt, og sitter/ligger og henter seg litt inn før resten av kvelden).

Hun får ikke flaske til måltider, om natten eller i barnehagen (og spør ikke etter det heller).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...