Gå til innhold

Hvordan søke bhg plass, og hvor i tønsberg området??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Skal søke sønnen min inn i barnehage fra høsten 09. Han er da litt over ett år.

Jeg selv begynner på skole den høsten, høgskole.

Har sett på søknads skjema som ligger på nett. Ser at man må søke antall prosent.

Det jeg lurer på er:

Hvis jeg søker han inn på en plass på 100%, kan jeg da redusere det etterhvert? Jeg aner ikke hvordan hverdagen blir til høsten.. og alt blir nytt for meg.

Når er opptakene til barnehage? Kan man bytte i løpet av året? Hvis man får noe nærmere der man bor..

Vi flytter fra tromsø til tønsberg området til våren. Jeg selv har aldri vært der, så jeg vet ikke hvordan det er der, er ikke kjent på østlandet.

Så nå når vi skal flytte, søke barnehage plass blir alt bare synsing fra et kart:p Håper vi får det til å klaffe..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hovedopptaket for barnehageplass i tønsberg har frist 15 februar, så du brude søke innen den tid.

Du burde klart søke om 100%, det er ikke noe problem å få redusert plassen, men å få den utvidet er ikke alltid like lett, for det forutsetter at barnehagen har ledig kapasitet, noe de sjeldent har. Hvis du ikke blir fornøyd med den barnehagen dere får tildelt legger du med en gang inn en søknad om overflytting til ønsket barnehage. Dersom det da under året blir ledig der dere vil ha barnet kan dere bli tildelt en plass der. Må bare legge til at det i tønsberg sjeldent prioriteres overflytting fra en barnehage til en annen i samme område.(Barnehagene i Tønsberg erdelt inn i fire områder)

Du vet vel sikkert hvilken hskole du skal gå på (regner med at det er avd forlærerutdanning i og med at dere sakl bo i tønsberg) og vet du hvor dere skal bo? Det kan jo være greit i forhold til hvor dere skal søke. På Eik er det flere barnehager som ligger i nærheten av høyskolen. Du har Mortenåsen, Kongeik og eik vestre. Av disse ville jeg selv ha prioritert eik vestre først, deretter mortenåsen og til slutt kongseik. De er alle veldig gode barnehager med dyktige folk.

Hilsen pedagogisk leder i tøsnberg kommune

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...