Tjukkemagen *m/jente 1.mai* Skrevet 8. januar 2009 #1 Skrevet 8. januar 2009 Mini´n er redd for å gå glipp av noe og blir bare mer og mer urolig, og sutrete utover formiddagen, men neimen om han vil sove! Sover OK i vogna si, så lenge kjærra går. Stopper jeg, eller går inn i butikken så våkner han med det samme. Hva gjør dere? I dag la vi oss begge to en times tid, da sover han helt fint. Er fristet til å ta fighten og legge ham og la han gråte litt, men han blir så illsint at han skriker til han mister pusten. Og da er jeg der igjen da hos ham, og han har "vunnet."
Tjukkemagen *m/jente 1.mai* Skrevet 8. januar 2009 Forfatter #2 Skrevet 8. januar 2009 Glemte også å spørre om hvor lenge de sover og hvor ofte? Her soves som sagt lite, 2 x 1/2 time pr dag er ganske vanlig dessverre.
CaVi Skrevet 8. januar 2009 #3 Skrevet 8. januar 2009 Jeg har en gutt på 7 mnd, og han har jeg stort sett trilla for at han skal få sove, men for en stnd siden begynte jeg å legge han i senga si på formiddagen også, og det går stort sett greit. Men jeg har også funnet t at hvis jeg legger han i vogna og han sover i noen min. bare, og så setter fra meg vogna, da sover han en stund. Av og til våkner han etter 15-20 min, men da holder det å vgge litt igjen og gi han sutten, så sover han en stund til. Har du prøvd det?
CaVi Skrevet 8. januar 2009 #4 Skrevet 8. januar 2009 Min sover litt variert. Men stort sett 2 lurer, og da alt fra 30 min til 1,5-2 timer om gangen. Noen ganger får jeg han ikke til å sove på ettermiddagen, så da blir det bare 1 soving i løpet av dagen, men som jeg skreiv over, legger jeg han i vogna på ettermiddagen, sover han stort sett.
Barbamama_til 2 prinsesser Skrevet 8. januar 2009 #5 Skrevet 8. januar 2009 Lille my har en liten lur mellom første og andre frokost: mellom 30-60 min. Så klarer vi ofte en lang lur midt på dagen: rundt 1-1,5 timer. Og ofte så må jeg "tvinge" henne på en liten lur rundt kl 17-18: 5-20 min. Hun er også veldig redd for å gå glipp av ting så hun sover i lekegrinda mens jeg pusler rundt og tv/radio er på.. hører hun våkner nesten av og til, men roer seg ofte igjen. Legger du mini inn på soverommet?
Nattinatta Skrevet 8. januar 2009 #6 Skrevet 8. januar 2009 slike tendenser har det blitt her i det siste også. det vil si at han er redd for å gå glipp av noe når vi er på kjøpesenter eller i butikker... ha har han vanskeligheter for å sovne. går vi turer eller han sover hjemme i seng eller vogn er det ikke noe problem. så vi prøver å unngå kjøpesentre når den lengre duppen skal inntas, hehe... her sover han 45 - 60 min 2 timer etter frokost. så er han oppe i ca 2 timer, for så å ha en lengre dupp på 1,5 . 3 timer. da er han oppe i 2 t og sover alt fra 30 - 60min på ettermiddagen. han legger seg til kl 19
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå