Gå til innhold

Sover bedre i varme

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når temperaturen på barnerommet er 17-18 grader, sover aldri jenta vår lenger enn ca 20 minutt, av og til 30 men aldri mer enn det! Men når ovnen står på, døra er igjen, og det er sikkert oppmot 24-25 grader, da sover hun kjempelenge! Da sover hun i 2-3 timer.

Er det bra at det er så varmt der inne som hun sover? Anbefalt romtemperatur på barnerommet er jo 17 grader.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hos oss er det omvendt, hun sover best vist det er en 18-19 grader, og vokner lettere vist det er varmere.

Jeg synes 24-25 grader på soverommet var veldig mye, de skal jo ikke bli overopphetet, men alle er jo forskjellige, jenta mi blir veldig sutrete vist det er for varmt, men kanskje jenta di liker det varmt :)

Skrevet

Om det er akkurat 24-25 grader vet jeg ikke, - men varmt er det iallefall! Men hun sover jo sååå godt, og er alltid blid som en sol når hun våkner. :-)

Men noen som vet om det er farlig? Øker det faren for krybbedød eller noe? Hun er forresten 9 måneder, så faren for krybbedød er vel heller liten generelt.

Skrevet

Sjekk nakken hennes når hun sover så varmt og ta på sommerdyne og sommerpysj Da bør det være greit.

Skrevet

Vi hadde jo 30 grader på soverommet i sommer, og er jo bare å ha en litt tynnere dyne evnt og ikke ullpysj f.eks. La jenta di sove godt på ett litt varmere soverom hvis det er da hun sover godt.

Skrevet

Er det ikke noe med det at når det er varmt så blir de slappere og sover dermed lenger ? Ikke vet jeg, men ville uansett sjekket henne i nakken og ikke ha på henne for mye tøy.

Skrevet

Jeg ville aldri latt mitt barn sove i et så varmt rom. Det er ikke bra på noen måte - mener jeg da.

Skrevet

Tusen takk for mange svar... :-)

Hun ligger kun i body og tynn strømpis, så tror ikke hun har for mye klær på seg ivertfall. Og dyna spenner hun bare av... Men nå har jeg bestilt en nattpose på nettet som jeg tror er ganske tjukk, så da må jeg nok endre tempen uansett tenker jeg... får erstatte posen med varmen, og håper hun sover bra med den også! hehe

Skrevet

Vil bare si at vi har bodd i tropene, så første barn her har sovet i alt mulig av temperaturer, og for ikke å nevne ymse typer luftfuktighet! Og air condition og i klamme hytter på stranden hvor det var over 80% luftfuktighet ute og over 36 grader inne, men bare med vifte. Så det er mye som går an, mener jeg.

Så lenge du overvåker litt og er nøye med å sjekke nakken, det er det viktigste. Ikke sjekk hender og føtter, men panne, nakke og kanskje mage. Er dette i passe temperatur, så har barnet det bra. 24 grader er ikke spesielt varmt, helt ærlig. Tenker mye på hvordan vi varmer opp nå på vinteren, og så ligger babyen på gulvet uansett, i en helt annen temperatur, ute ligger de iskaldt i hvert fall i ansiktet, og hvem vet eller i kroppen (eller sjekker dere hele tiden? Det gjør ikke jeg alltid ute) og om natten blir det litt varmere hos oss da vi legger oss halvkaldt, men så puster jo fire voksne og ovnen står på, så ah.....ikke vær hysterisk. Men heller ikke slepphendt da, og små babyer er skjøre, så....finn en god måte å gjøre dette på, hvor du følger godt med.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...