Gå til innhold

To runder med cytotec, noen andre?

lissi33

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg måtte ha to runder med cytotec. Jeg hadde mistanke om at alt ikke var ute etter den første kuren, og det viste deg og stemme, foster og morkake var igjen. Hadde ikke lyst på utskrapning, så det endte med at jeg ble innlagt og fikk administrert cytotek. Fikk nye tabeletter hver tredje time helt til alt var ute. De kan gi fem runder. Jeg trengte fire. Var da allerede begynt å faste som forberedelse til utskrapning, men etter fjerde runde kom det. Dette funket bra for meg. Følte meg mye tryggere når jeg var på sykehuset når jeg tok de enn da jeg tok den første kuren hjemme. Egentlig synes jeg ikke de burde sende folk hjem med disse pillene, men det er en helt annen diskusjon.

Annonse

Anonym, når hadde du utskrapning etter ma?? du skrev at du ventet på mensen. Samme her hadde ma med utskrapning ca 3.5 uker siden. Venter på mensen, har så lyst å prøve igjen:)

Lissi33, hadde først 1 kur m cytotec men måtte til slutt utskrapning. kjedelig men fikk i hvertfall ut alt håper jeg..

Annonse

jeg var litt redd for å ha utskrapning og valgte derfor pillene først, men hadde jeg visst hvor kjempe fint det gikk med den hadde jeg valgt det først. Man kan dra etter 4 timer og jeg blødde minimalt i ca 1 uke etterpå. Håper selvsagt at alt er ute hos deg men hvis du likevel må ta utskrapning så tror jeg det gåt veldig fint det og:) lykke til på mandag!!

Ser ut som det går samme vegen med meg. Har hatt to runder med cytotec etter en MA. Det var for over 8 uker siden. Har ikke fått mensen tilbake etterpå og var til legen i dag som fant rester. Bare oppgitt og lei meg nå. Dette blir tredje gangen jeg må inn igjen. Fikk vite jeg hadde hatt en MA i begynnelsen av oktober!!

Det er helt hårreisenede å holde på sånn der. Det tærer på.

Hos meg ble det oppdaget 30 desember. Da fikk jeg abortpilla.

Så 1 nyttårsdag, runde 1 med cytotec, venta en uke til kontroll, fikk tilbud om det, alt var der. Så hjem, runde nr 2. Smertehelvete. Natt til fredag var jeg ferdig og i dag var det ultralyd og kontroll, med time på operasjonsstua. Den ble benyttet. Fikk en styrtblødning etter jeg kom hjem og fikk en liten tur med blålysbilen, men går fint nå!

Huff for et styr! Sliiiten!

Vet du at utskrapning vil være førstevalget om jeg opplever dette igjen. Å kjøre flere runder med cytotec for ingenting, er jo ingen vits. Nå har de ryddet opp uten at jeg måtte se det.

Tenk at uansett hva som skjer imorgen så blir du ferdig med dette :)

At jeg fikk den blødningen var at det samlet seg opp siden jeg lå på sofaen. Nå går det fint. Det er svært sjelden komplikasjoner ved utskrapning.

Klem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...