Gå til innhold

Baby på 2 mnd og diare....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lille gutten min bæsjet ut av bleien til morgen idag, og bæsjen hans var tynnere en vanlig og den luktet sån som diarebæsj lukter. Eller er han i form, spiser kun mm. Hadde akkurat skiftet bleien hans og satt og ga han mat da han basjet ut over hele meg, måtte hive buksen min i vaskemaskinen. Er det noen som har erfaringer med diare hos så små barn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja dette har jeg opplevd hos min baby ogsà. Pà selveste dàpsdagen sin baesjet han gjennom alt av klaer, og dàpskjolen var gjennomtrukket av avfòring... :-) Det har hendt en og annen dag at avfòringen er veldig lòs.

De kan reagere pà litt av hvert av hva vi spiser, sà om diarén ikke varer pà dagesvis, og babyen virker kvikk og blid, er det ingen grunn til bekymring.

Skrevet

Uff så pass... dårlig timing med dåpen og alt.

Får håpe det går over snart. Slitsom med den bæsjen overalt...nå når jeg ammer han så har jeg et håndkle mellom han og meg sån at jeg slipper å skifte på meg i tillegg.

Takk for svar=)

Skrevet

Hàndkle kan vaere lurt ja. Gutten min pà 10 uker har ogsà baesjet slik at det kommer overalt, pà klaerne mine, senga si, o.l.

Men om den er nesten dryppene,veldig tynn, og han ikke blir bedre snart, sà kan du kanskje kontakte helsesòster? Babyer kan lett bli dehydrerte, og det KAN jo vaere noe han trenger behandling for. Det er ikke lett à si bestandig om det er maten vi har spist de reagerer pà, eller om det er virus, eller en tann pà vei....

God bedring til babyen din :-)

Skrevet

Nå når jeg ammet han så kom det avføring mens han spiste, men den var ikke løs nå som tidligere. Den var slimete og luktet litt rart. Opplevde du det og? Kanskje han begynner å bli bedre nå?

Skrevet

Jeg har opplevd at han har slimete avfòring ja. I gàr skrev jeg et innlegg om dette. Det var lange slimete/seige tràder i avfòringen hans, og vi dro til legen med han, ogsà fordi han gràter mye fortida.

Men legen kunne ikke si hva som fielte han, bortsett fra at det var normalt. Det kunne komme av maten jeg har spist, eller at det er en tann pà vei, eller at det kom etter vaksinasjonen for en uke siden.

Babyer kan visst ogsà fà slimete avfòring hvis de svelger mye snòrr. Det er helt ufarlig, det er bare at snòrret kommer ut gjennom rumpa isteden for nesen :-) Du trenger heller ikke à se at han er forkjòlet, nettopp fordi de svelger det unna... Hehe :-)

Skrevet

Greit å høre at det er andre som har det samme...

Kanskje det kommer av snørret hans, har vart litt tett i nesen den siste tiden og da har jeg sprutet nesedråper i nesen hans, da løsnar det og noe av det havner sikkert i magen hans...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...