Gå til innhold

Flaske spm..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kommer av ulike grunner ikke til å amme barnet mitt, så jeg lurer på følgene:

1. Hvor mange flasker trenger man?

2. Hvilke flasker er best? Har hørt at Dr. Brown sine er bra?

3. Ser Avent har annerledes flasker for nyfødte og litt eldre, har det noen hensikt? Eller kan man kjøpe den "normale" str. og bare bytte toppen?

3. Hvilken mme passer best når de er 0+ mnd`?

4. Er det noe poeng med sterilisator? Isåfall kan dere anbefale noen?

5. Noe mer jeg bare MÅ ha når jeg venter et flaskebarn?

Skal begynne å handle inn litt tenkte jeg, men prøver å unngå mange bomkjøp, må være litt økonomisk i disse finanskrisetider....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og hva koster mme sånn ca? Hvor mange porsjoner pr. pakke?

Skrevet

Litt hjelp her kanskje:

1. Vi har 12flasker. Men trenger vel egentlig 6-8 stk.

2. Bruker Avent sine og er fornøyd med de!

3. Forskjellen er str på flaska og flaskesmokkene. Så du kan kjøpe den vanlige str og bytte topp ja! Men kjøp flaskene på Kiwi eller Rema der koster de ca.30kr og på apoteket nærmere 50kr. Men 1er smokkene må du kjøpe på apotek eller babyutstyrforretning.

4.Jeg er veldig glad i micro sterilisatoren min. Har Avent sin som man kjøper på apoteket. Koster 260,-. (Men det er ikke noe must altså, veldig lettvint å bruke, da slipper du å koke flasker)

5.Kan være greit å ha ett glass malt-eksrakt tilfelle hard mage.

Bruker Hipp mme. Den koster ca 50kr og egentlig er den litt uøkonomisk. Den holder ca 2-3 dager.

Skrevet

Kjøp en god termos. Er veldig greit å bruke når man skal lage fersk melk. Ha ferdig kokt vann på termos og blande med kaldt vann til riktig temp. Super kjapt og enkelt.

Og en pulver dispenser, fåes kjøpt i de fleste dagligvare. Avent sin er bra. Har tre rom hvor du måler opp pulver klart til måltidene.

Skrevet

1. Vi har 6 flasker og det passer oss veldig fint. (Det er og det antallet man får plass til av minste flasker i sterilisatoren!)

2. Vi bruker Avent sine flasker med 1'er tut, og de funker veldig bra for oss.

3. Vi har de minste flaskene fra Avent. Snuppa er 19 dager og spiser ikke en hel slik flaske enda, så det hadde bare blitt kjeitete med en stor flaske tror jeg.

4. Vi bruker NAN sine ferdige bokser (De hvor alt er ferdig blandet, bare å helle i flasken og varme.) og det passer oss fint. Ja, det er KJEMPE dyrt å kjøpe de isteden for pulveret, men nå mens hun fortsatt er så lita, passer det oss fint.

5. Vi har avent sin mikrosterilisator og er KJEMPE fornøyd med den. Tror vi betalte 250 på babyshop.

6. Jeg kan egentlig ikke komme på noe. Flasker og evt. sterilisator er vel det du trenger. Kanskje en smukk eller to, men det er jo ingen nødvendighet..

Skrevet

Forøvrig koster de ferdige boksene med NAN mme 11kr ca, for 200ml.

Snuppa spiser ca 3-5 sånne bokser om dagen.

Skrevet

Vi har 6 avent flasker de store + 3 andre i reserve.

microsterilisator. ikke avent sin, men medela, den virker helt fint til avent flaskene. (den er gull vert. Veldig deilig å slippe å koke flasker. Ei veninne glemte hele kjelen. så 6 ødelagte flasker og en kjele rett i søpla)

Bruker nan 1 (fra fødsel) i starten holdt en pose i litt over en uke. er 2 poser i pakken. mener den koster i underkant av 100kr på kiwi. (biligst der) Nå er lille mann 3mnd og en pose holder i underkant av en uke.

Skrevet

1 - hvis du skal sterilisere daglig (en gang til dagen) vil jeg si at 9 flasker er nok fra starten av - MEN - det går forholdsvis kort tid til barnet er nede i 7-6 måltider i døgnet. Jeg ville bare kjøpt de store flaskene med en gang, for det går ikke lange tida før måltidene er større en det det er plass i i de små.

2 - vi bruker avent, fordi de bla selger smokkene til aventflaskene i de fleste butikker. Funker fint

3 - som sagt - ville valgt de store fra starten (Gjorde ikke vi - og skapet er fullt av flasker)

4 - De anbefaler ferdig mme på kartong de første ukene. Dette har jeg først lært etter at jeg har brukt pulverNAN. Folk har ellers forskjellige kriterier når de velger merker. Collett er norskprodusert og billigst, mange mener den lukter litt vondt, Hipp er økologisk, de som har barn med ømfindtlige mager sier barna får mindre knip av den. NAN er produsert av Nestlè - selges overalt - mange boikotter Nestlè - de har også ferdig mme. Vi bruker NAN, jeg tenker at NEstlè er et digert og gammalt firma som har økonomi til å forske fram god mme. Dessuten er det jo slik at ungene liker forskjellige merker. Hvis du har sterke meninger om merker må du huske å ta med mme til sykehuset selv, der er det ikke valgmuligheter

4 - jeg har ikke det, men hører at de som har påstår det er verd investeringen

5 - Vi har

Stor termos og liten termos, til varmt vann

Stor og liten vannbeholder til det kokte vannet i kjøleskapet, har kjøpt dem fra kleancanteen.com - koster litt, men verd investeringen

(De små er til å ha med når du skal ut;)

3 pulverdispensere

En stor tupperwareboks med lokk som alle de reine flaskene legges i på kjøkkenbenken

malt, for å unngå vond mage

Egen oppvaskebørste til å vaske flasker med

Lykkelykkelykketil!

Skrevet

Ser at du har fått svar på det meste, men vil likevel komme med et GODT råd :-)

Kjøp mikrosterilisator!!!! Kan ikke få ropt det høyt nok :-D

Leser stadig her på DIB om mødre som klager over hvor slitsomt det er med flaskekoking, om når de kan slippe denne skrekkelige kokingen, og må bare si at med mikrosterilisator ville de fått et helt nytt liv!

Lillegutt er 4 mnd, men vi har ingen planer om å slutte å sterilisere flasker, er jo helt utrolig lettvint, ingen jobb i hele tatt.

Vi betalte kr 299,- for vår Avent-sterilisator, altså veldig billig i forhold til hvor jobb-besparende det er.

Så LØP OG KJØP!!

• 2 uker senere...
Skrevet

Hei!

Ser du har fått mange svar men legger alikavel inn et svar!:-)

1. Hvor mange flasker trenger man?

Vi har 12 flasker, veldig greit for da vasker jeg når det er 6 brukte, går 6 stk i sterilisatoren.

2. Hvilke flasker er best? Har hørt at Dr. Brown sine er bra?

Hvilke flasker som er best vet jeg ikke, men vi er veldig fornøyd med Avent flaskene. Hadde 2 Born Free flasker og med disse slukte vesla i seg store mengder med luft.

3. Ser Avent har annerledes flasker for nyfødte og litt eldre, har det noen hensikt? Eller kan man kjøpe den "normale" str. og bare bytte toppen?

Vi har bare byttet ut smokken, selvom flaskene var litt store i forhold til mengden i starten så slapp vi å kjøpe større senere.

3. Hvilken mme passer best når de er 0+ mnd`?

Godt spørsmål. Her må du vel bare prøve deg frem som andre sier. Finne det merket som passer ditt barn best. Jeg har brukt NaN til nå, men kommer til å forsøke Hipp da mange med store gulpeproblemer har byttet til Hipp. Vesla mi gulper nemlig helt forferdelig mye.

4. Er det noe poeng med sterilisator? Isåfall kan dere anbefale noen?

Jeg kjøpte Avent sin sterilisator på Baby Shop til 260kr. Denne er verdt sin vekt i gull, er så deilig å slippe å koke flasker. 6 min i microen og vips 6 stk flasker ferdig.

5. Noe mer jeg bare MÅ ha når jeg venter et flaskebarn?

Flasker og mme. Kan ikke komme på noe annet :-)Eventuelt Maltekstrakt. Vi bruker ikke dette damin datter får vondt i magen av det. Men det er mange supre innlegg om dette her. Og noen andre alternativer.

LYKKE TIL!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...