Anonym bruker Skrevet 8. januar 2009 #1 Skrevet 8. januar 2009 han har 38.5. Er jo så redd for at han skal bli for varm!Men kjenner jeg på han så våkner han.
Eplejuice Fødeklar Skrevet 8. januar 2009 #2 Skrevet 8. januar 2009 Den friske lufta i seg selv er ikke skadelig selv når man har feber. Det viktigste er at han holder seg passe varm. Om han fryser, eller for den slags skyld er altfor varm kan forkjølelsen lett bli verre. http://www.helsesoster-service.no/demo/Forum/topic.asp?TOPIC_ID=207
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2009 #3 Skrevet 8. januar 2009 Jeg setter pris på å være inne når jeg har feber, så jeg ville nok ikke latt babyen min sove ute med feber..
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2009 #4 Skrevet 8. januar 2009 Nei, det er ikke anbefalt for små babyer. Større barn kan til nød være litt mer ute hvis de dekker halsen og ørene godt. Dette fordi de er mer disponible for infeksjoner. La han sove i body inne i sengen.
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2009 #5 Skrevet 8. januar 2009 Spørsmålet er heller hvordan været er der du er? Kautokeino og 40 speik = uforsvarlig Bergen og bløtt og rått = uforsvarlig xxx 0 tre pluss og vindstille = helt ok
Eplejuice Fødeklar Skrevet 8. januar 2009 #6 Skrevet 8. januar 2009 Det å sove ute, å det å være ute, er jo to forskjelige ting. Hadde jeg hatt valget å kunne få sove ute i vogn når jeg hadde feber, så ville jeg ha gjort det. Men nå er jeg et av de håpløse tilfellene som blir tussete i hode av å være inne en hel dag, å MÅ ha frisk luft hver dag.
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2009 #7 Skrevet 9. januar 2009 Jeg sjekket med en lege da sønnen min var syk. Så lenge det ikke er veldig mye feber (ca 38) så er det ikke noe problem å sove ute. Men det bør ikke blåse eller være ekstreme værforhold, kaldt eller varmt. Og pass på at barnet er passe varm i vogna.
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2009 #8 Skrevet 9. januar 2009 Jeg lurer ofte på om intelligensen deres ramlet ut med ungen. Trist at voksne folk må spørre om sånt.
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2009 #9 Skrevet 9. januar 2009 Vil ikke anbefale la barnet sove ute med feber. Dette er noe jeg har spurt lege om, og han sa da at "så lenge barnet hadde det varmt og ikke trekk i vogna kunne jeg trille kort tur (15 min. , godt med frisk luft) men ikke la det sove ute. Bedre la det sove inne med lite klær på (men ikke så det fryser da selvfølgelig).
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2009 #10 Skrevet 9. januar 2009 Svigermor er sykepleier, og hun sa til meg at barn med feber aldri bør være ute uansett vær. Dette fordi man er ekstra utsatt for "basillene" i lufta når man er syk og har feber, og man kan forlenge sykdomstiden unødvendig. Altså, bedre å være inne de par dagene barnet har feber, slik at det blir 100%frisk før du legger det ut/tar det med ut.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå