♥En prins og ei prinsesse♥ Skrevet 8. januar 2009 #1 Skrevet 8. januar 2009 Blir bare klissete og ikke til å arbeide med huff
nedtråkka kaviartubepupper Skrevet 8. januar 2009 #2 Skrevet 8. januar 2009 (mye) olivenolje om du knar inn til slutt, sa blir den glatt og lett å kjevle ut prøv deg frem med mengde
Joikaboll@ Skrevet 8. januar 2009 #3 Skrevet 8. januar 2009 Jeg bruker: 1 l mel 1 pose gjær 1 dl olje lunket vann (kanskje 4 dl, bare slumper) litt salt evt annet krydder
♥En prins og ei prinsesse♥ Skrevet 8. januar 2009 Forfatter #4 Skrevet 8. januar 2009 Da får jeg prøve det, men hva kan man bruke for å ha en grov deig i stedet for fin?
mamarama og lille banan Skrevet 8. januar 2009 #5 Skrevet 8. januar 2009 hemmeligheten bak god pizzadeig er å kna og elte til en blir gul og blå! eller i hvert fall nesten er den for klissete har du i mer mel. ha også på et tynt lag med mel der du elter og kjevler ut deigen
♥En prins og ei prinsesse♥ Skrevet 8. januar 2009 Forfatter #6 Skrevet 8. januar 2009 Hvor lenge skal den heve? brukte grovt mel i stedet for fint.
ellaaa Skrevet 8. januar 2009 #7 Skrevet 8. januar 2009 gå inn på egg.no, de har en fin oppskrift på pizza deig. jeg bruker den alltid. jeg liker også grov bunn så jeg blander i sammalt hvete grovt f eks, det skal väre 7 dl mel da blander jeg 5 dl hveteml og 2 dl sammalt hvete grovt. blir kjempegod pizza!
meg & to små vampyrer Skrevet 8. januar 2009 #8 Skrevet 8. januar 2009 Mine blir alltid veldig smidige, jeg brukr bare sammalt speltmel vanlig hvetemel (ca 50/50 av hver av disse to) vann gjær litt salt og evt oregano utrolig gode å kjevle ut, ikke noe stress nei.
lykkelig mamma til to ♥ Skrevet 8. januar 2009 #9 Skrevet 8. januar 2009 signerer mamma til gutt 271008 Du må bare elte, elte, elte og elte! Så blir den bra til slutt :-) Om den er klissete - tilsett mer mel, da vel! :-) Jeg bruker alltid pizzabunn i pose fra toro, der man kun tilsetter vann, og synes den er knallgod!
£adybird Skrevet 8. januar 2009 #10 Skrevet 8. januar 2009 Toro pose med deig. Den er god. Blir alltid perfekt hos oss:)
Merethe ♂ ♀ ♂ ♀ Skrevet 8. januar 2009 #11 Skrevet 8. januar 2009 Jeg bruker Andreas Viestad sin oppskrift. ca 2 1/2 dl vann litt gjær (20 g, f.eks) salt 1 ss olivenolje mel (ikke helt nøyaktig oppskrift, men man må jo ta det litt på feelingen!) Bland ingrediensene og så er det bare å begynne og kna! Kna deigen i minst 10 minutter, gjerne 15. Tilsett mel etter hvert som deigen blir klissete. Det er greit om du har en tv på kjøkkenet eller en avis ved siden av deg... :-) Hev deigen en time, så er den kjempeenkel å kjevle ut og blir helt perfekt. Det tar tid, men det er det som funker! Har hørt brødbakere si det samme; tid er det som skal til, både til knaing og heving!
♥En prins og ei prinsesse♥ Skrevet 8. januar 2009 Forfatter #12 Skrevet 8. januar 2009 Da blir det hjemmelaget vegetarpizza her i dag, så får vi se om den blir noe ålreit hehe. Ordner seg vel sikkert:-) Nam nam
moota m storebror&lillebror Skrevet 8. januar 2009 #14 Skrevet 8. januar 2009 Jeg kjelver ikke deigen. Jeg heller litt olje på bakepapiret og i hendene og trykker den ut med hendene. Den blir ikke klissen og ekkel, men oljen gjør at den blir litt sprø.
line_n & sara Skrevet 8. januar 2009 #15 Skrevet 8. januar 2009 her er min pizzadeig.. http://hobbykokka.blogspot.com/2008/07/pizzadeig.html ..anbefaler å elte med en kjøkkenmaskin!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå