Gå til innhold

Føde alene

Anbefalte innlegg

Meg, mann og barn min bor ganske langt fra familie og har venner som jobber fulltid. Slik det ser ut nå, må jeg nok belage meg på å føde alene, siden mannen må bli hjemme med toåringen. Er det noen her som har erfaring med å føde alene? Sist gang var jeg helt i min egen verden, og merket ikke engang at det var 7 mennesker der da ungen kom ut.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139403804-f%C3%B8de-alene/
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

Kjære deg...

Du kan ikke føde alene når du er så heldig å ha en mann du egentlig kan dele opplevelsen med...

Det må da gå an å finne en mulighet for at noen kan ha sønnen deres.

Går han i barnehage? Kanskje noen som jobber der kan ha han når det skjer. Eventuelt mot litt betaling.

Hva er "ganske langt fra familie"? Kan dere sette han der en stund før termin slik at han "bor" der til fødselen er over?

Håper det løser seg for dere. En fødsel er jo veldig spesiel...

Jeg fødte alene forrige gang. Mannen var med ganske lenge, men de siste to-tre timene var jeg alene. For meg var det helt greit, jeg var kun fokusert på min egen jobbing under fødselen (brukte yogateknikker og mental smertelindring) og på samspillet med jordmor. Enset heller ikke andre uansett (var noen innom underveis). Jeg hadde og har heller ikke noen romantisk forestilling om fødsel og om at jeg ville dele opplevelsen med mannen. Jeg vil heller ikke ha noen som står og heier på meg underveis eller skal massere. Vi er forskjellige og for meg var det helt greit og en fin opplevelse å føde alene:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...