Gå til innhold

Medisinsk abort/ fødsel

Anbefalte innlegg

Er det noen med barn her som har vært gjennom provosert, medisinsk abort en gang?

De smertene man kjenner når man har den medisinske aborten, kan den sammenlignes noe med rier? Eller annen smerte man har under fødsel?

Husker at jeg hadde helt forferdelig vondt under aborten, helt til alt var kommet ut. Nå er jeg gravid i 36.uke, og lurer på om fødselssmerter kan sammenlignes med disse smertene. Noen som har erfaringer?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139403778-medisinsk-abort-f%C3%B8dsel/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hm.. er nok samme type smerter, men kan ikke helt sammenlignes da det tar endel mer tid og er mye kraftigere rier under en fødsel. Er jo noe ganske stort som skal ut da... Men er jo en mye større motivasjon med disse smertene siden resultatet blir så fantastisk:)

• 2 uker senere...

Jeg hadde en abort i uke 12 for en del år siden.

Altså fosteret var dødt,da var jeg med i en undersøkelse, der jeg skulle reise hjem igjen, og kroppen skulle ordne opp selv...

Jeg har også to barn.

Og jeg kan si med sikkerhet at de smertene jeg hadde ved aborten, var som åpningsfasen under fødselen.

Jeg fikk riene oftere og oftere... vannet gikk og alt.

Så det var nesten som en mini fødsel. Uten pressrier...

Og akkurat i slutten av åpningsfasen ved fødselen, så var nok smertene verre tenker jeg.

Det er utrolig hvor glemsk man blir etter hvert...

Dette er en del år siden, og det er vel nesten slik at jeg husker smertene ved aborten bedre en fødselen!!

Og siste fødsel er kortest tid siden...

Men da er ALT glemt i det du får barnet i armene.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...