Gjest Skrevet 8. januar 2009 #1 Skrevet 8. januar 2009 Kan noen hjelpe meg hva betyr det???? Legen er ikke tilgjengelig akkurat nå??
Bring_it_on!!:)) Skrevet 8. januar 2009 #3 Skrevet 8. januar 2009 Hva tok du urinprøve i forbindelse med da?? Streptokokker er jo noe man får utslag på ved en infeksjon.. Vil tro at det vil si at du har en type urinveisinfeksjon.. Men jeg er langt ifra noen lege..
Gjest Skrevet 8. januar 2009 #4 Skrevet 8. januar 2009 det er ikke jeg, det er min lille på 3 år som har det. Men kunne ikke snakke med legen, Derfor jeg er så desperat. Men takk!!
Bring_it_on!!:)) Skrevet 8. januar 2009 #5 Skrevet 8. januar 2009 Oki.. Men hvilke andre tegn har hun på sykdom.. Jeg husker ikke hvordan alt dette er med de forskjellige mikrobene.. Har dratt frem lærerboken min igjen.. men står så veldig generelt om streptokokker at det er nesten umulig og si.. Har hun feber eller andre tegn på sykdom.. ?? =)
Gjest Skrevet 8. januar 2009 #6 Skrevet 8. januar 2009 ingen feber. Vi har vært på kontroll hos legen etter ørebet., men jeg synes urinen luktet sterk. Men ellers ikke noe. Har goggle det, men fått ikke noe svar om hva er det. Bare at det er farlig når man er gravid. SÅ jeg vet ikke noe bare at prøven kom tilbakke merket: funn av grønn streptokokker ingen klinisk funn. Har bedt legen å ringe hva er det, men hun ikke ringt ennå.
Gjest Skrevet 8. januar 2009 #7 Skrevet 8. januar 2009 Det blitt litt rutette med hun hadde nyrebekkenbet. og urinsveiinfeksjon i fjor. Er litt redd og litt stressa av det. Snillt av deg å prøve å hjelpe meg :0)
Bring_it_on!!:)) Skrevet 8. januar 2009 #8 Skrevet 8. januar 2009 Grunnen til at det kan være farlig for gravide er at Uvi kan overføres ved fødsel til barnet ( mikrobene ) + at ubehandlet uvi i svangerskapet kan føre til blant annet nyrebekkenbetennelse som du sier + tidlig fødsel.. =) Men legen ringer deg nok opp igjen.. Jeg trodde at e-coli var den vanligste grunnen til urinveisinfeksjon.. Spesielt hos barn som kanskje ikke får tørket seg så godt.. Streptokokker kan blant annet være årsaken til halsbetennelse, skarlagensfeber, rosen , hudinfeksjoner, brennkopper og postoperative sår.. Men da er det jo som regel snakk om sårprøver.. Som du skjønner er jeg ca like langt ute på jordet som deg.. hehe.. Men ring legen opp igjen om de ikke ringer deg før 14.55 du.. Så er du sikker på at du får tak i han.. Vil ikke vimse noe mer frem eller tilbake som en hobbylege som jeg ikke er. hehe.. =) Men masse god bedring til jenta di .. =)
kokosyklus Skrevet 8. januar 2009 #9 Skrevet 8. januar 2009 hvsi de etterpå skriver : Ingen klinisk funn kan et bety at de ikke fant noen urinveisinfeksjon, men at urinprøven kan ha vært forurenset av andre bakterier. F.eks fra bleien, eller begeret dere tok prøven i. Det er ikke farlig. Men greit å ringe legen å høre med tanke på at du synes det lukter stramt av urinen hennes.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå