Lina08 Skrevet 8. januar 2009 #1 Skrevet 8. januar 2009 Min er straks 7 mnd, og vi har så smått begynt med middagsglass, har bare gitt litt og litt..synes det er myyye i glasset, og ser ikke helt for meg at mini skal spise et helt sånt et i ett og samme måltid..
månesol Skrevet 8. januar 2009 #2 Skrevet 8. januar 2009 Mini her er nettopp blitt 9mnd. Har hele tiden spist bare halve glasset til middag, det gjør han enda, så her holder glasset i 2dager.
♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀ Skrevet 8. januar 2009 #4 Skrevet 8. januar 2009 Jonas spise halve glasset, og like mye med fruktmos etterpå. Drikker vann fra tutkopp til. Det har han fått helt siden han var 6 måneder og begynte med middag.
BoyMadeInChina Skrevet 8. januar 2009 #5 Skrevet 8. januar 2009 Gutten min er 7,5 mnd, han spiser ofte 1 glass pr. måltid...
Tante Gustava Skrevet 8. januar 2009 #6 Skrevet 8. januar 2009 Mini spiser 1 glass, av og til får han fruktmos etterpå som dessert. Får vann av tutkopp til.
Erlinda Skrevet 8. januar 2009 #7 Skrevet 8. januar 2009 Hei. Lilletuppa her får nesten ett halvt glass til middag. Får pupp først og vann på tutkopp eller glass etterpå.
Helann og lillebror Skrevet 8. januar 2009 #8 Skrevet 8. januar 2009 10 mndr og spiser stort sett et halvt glass, unntaksvis et helt. Spiser varierende mengde sviskemos etterpå.
2hærligegutter Skrevet 8. januar 2009 #9 Skrevet 8. januar 2009 er det ikke bedre at de spiser litt mer middag enn desert etterpå. Her spiste han et halvt middagsglass en god stund, så etterhvert et helt. Har ikke fylt på med desert (fruktmos) etter det. Frukt er jo ikke mye mettende eller mye til måltid syntes nå jeg. .
Gjest Skrevet 8. januar 2009 #10 Skrevet 8. januar 2009 10 mnd og spiser ett glass til middag. Ikke dessert. Vil heller han skal bli god og mett på middagen. Spiser han lite fordi han ikke vil ha mer, gir jeg fruktmos etc.i tillegg.
CB-BabyBoy Skrevet 8. januar 2009 #11 Skrevet 8. januar 2009 Men hvis barnet får middagsglass først, så blir man jo mett på det. Jeg skjønner ikke helt hvordan barnet ikke blir mett på middag når frukten kommer etterpå? Uansett her så spiser lillegutt et halvt glass til lunsj og resten til middag. I tillegg får han fruktmos og vann. Kan godt få litt druer, klementin, banan eller eple i løpet av dagen, men ikke store mengder. Han er 10 mnd. Han får middagsglass 2 ganger fordi han ikke liker brød.. Bare kaster opp av det. Men storkoser seg med de 3 typene glass han liker, så da får jeg bare godta det så lenge Jeg minns å huske at man kan fryse innholdet i glassene. Hvis du syns det blir for mye HI, så kan du dele det opp i f.eks et isterningbrett og ta ut 1 eller 2 biter om det passer. Så kan du øke etterhvert.
CB-BabyBoy Skrevet 8. januar 2009 #12 Skrevet 8. januar 2009 Glemte en sak; frukten inneholder c-vitamin og det hjelper kroppen til å lettere ta opp jern og andre vitaminer/mineraler. Så frukten er ikke bare for kos
Slæsh84 Skrevet 8. januar 2009 #13 Skrevet 8. januar 2009 Snuppa er 7,5mnd,spiser lite middag enda,men prøve nesten hver dag med litt. Men jeg fryser middagsglassene. Hvis jeg har åpnet et glass med fruktmos så tar jeg å tar det meste i et annet glass,boks ol å fryser det. De er så store disse glassene at det er greit å fryse istedenfor å kaste den "dyre" middagen... Ikke stress med hvor mye de spiser av middag osv enda. Det fikk jeg beskjed om av hs. Jeg skal gi grøt 2ganger daglig å prøve å gi litt middag å så får hun jo mm i tillegg.. Gir vann i tutekopp både til måltid,om nettene og når hun vil ha. Hun synes det er så stas for hun klarer å holde/drikke selv..
SlitenÅtrøtt.. alltid & støtt Skrevet 8. januar 2009 #14 Skrevet 8. januar 2009 lillemor har fått middag siden hun var litt over 6 mnd og spiser litt under halve 6 mnd glasset
Thea Marie* med 2 småtroll * Skrevet 8. januar 2009 #15 Skrevet 8. januar 2009 Tvillingene mine er nå 11mnd og de har hele tiden spist et helt glass hver siden vi begynte å innføre middag. Sjelden de setter igjen no og og gjør de det er det stort sett bare et par tre skjeer.
du og jeg og vi to Skrevet 8. januar 2009 #16 Skrevet 8. januar 2009 Et halvt glass holdt i massevis her i alle fall! Var han sulten eller hadde god matlyst og spiste mer, så gulpet han det opp etterpå...
Mamma83 ♥♀08♂10♥ Skrevet 9. januar 2009 #17 Skrevet 9. januar 2009 Her har snuppa spist helt glass fra hun var seks til åtte måneder, noen ganger halvannet. Når vi begynte med åtte måneders mat spiser hun halvt glass.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå