Nattinatta Skrevet 8. januar 2009 #1 Skrevet 8. januar 2009 Hva er det som gjør at når en er 6 mnd, så skal en over på 6 mnd mat? osv...?? Kan en begynne med 6 mnd grøt når barnet er 5,5 mnd f.eks?
Gjest mphs Skrevet 8. januar 2009 #2 Skrevet 8. januar 2009 Det er ikke automatisk slik at man skal bruke 6 mnd grøt når de er 6 mnd og 8 mnd grøt når de er 8 mnd. Om man begyner med grøt når de er 6 mnd skal man begyne med 4 mnd grøten som er den første grøten og er lettere å fordøye for nye maver. Da begyner man også senere med 6 mnd grøten og som regel også senere med 8 mnd grøten. Grøtene blir grovere og inneholder andre mengder vitaminer og mineraler jo høyere opp du kommer på gøtene. Du må nesten se ann ungen din om han/hun er klar for den neste grøten.
Nattinatta Skrevet 8. januar 2009 Forfatter #3 Skrevet 8. januar 2009 aha! Hvordan ser en det da? Lillegutt her har fått grøt siden han var 3 mnd og 3 uker! I det siste har han våknet noe mer om natten for mat enn det han pleier. Kan dette være et tegn på at han er klar for neste grøttype? Han er 5,5 mnd nå...
Gjest mphs Skrevet 8. januar 2009 #4 Skrevet 8. januar 2009 Jeg ville nok bare prøvd det. Gjør det tidlig på dagen slik at han ikke får vondt i maven på natten(om han får det).
Tjukkemagen *m/jente 1.mai* Skrevet 8. januar 2009 #5 Skrevet 8. januar 2009 Junior hos oss har fått grøt morgen og kveld siden han var 4 mnd. (Stor gutt) og ble straks en mye mer fornøyd baby. Har prøvd Havre, mais og risgrøt og alt har gått ned på høykant. Bestemte i samråd med helsesøster å starte med middagsglass på kvelden nå når han er 5 1/2 mnd. Det har gått helt fint med magen hele veien, men jeg har tilsatt en 1/2 ts ekstra med rapsolje (ferskpresset) i middagen slik at det går litt lettere gjennom systemet hans. Har han hard mage, så gir jeg litt sviskemos og litt maltekstrakt i grøten om morgenen. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå