Gå til innhold

Hvordan gjør jeg alt dette? (ganske langt)

student23

Anbefalte innlegg

Heisann

Tror jeg har forstått det meste av hva jeg har rett på, men er ikke sikker. Tenkte jeg skulle lufte det for dere her inne. Trenger også litt hjelp til hva jeg i praksis bør/skal/må gjøre. (skjemaer, søknader etc)

Jeg studerer fulltid på en mastergrad, har jobber deltid i tillegg såvidt i seks av di siste ti månedene før permisjon. (men skal i teorien ha rett på fødelspenger).

Jeg er gift og mannen jobber offshore med en turnus på to på, tre/fire av.

Jeg tar permisjon i fra studiene og vil da få permisjonspenger fra lånekassen, men jeg skal tilbake i studiene i august/september i 4-6 uker for å få med meg en del viktig informasjon og rådgiving og tenkte da at far kan ta ut sine seks uker med permisjon. Termin er forresten i midten av april.

Jeg har sagt opp deltidsjobben min, men kommer til å jobbe litt som vikar fram til fødsel.

Neste år skal jeg jobbe ett helt år med masteroppgave, og er dermed veldig fri til å hoppe av og på permisjon fra studiene, og vi håpte dermed at far kanskje kunne få til å være hjemme til jul bl.a. mens jeg da er "tilbake på skolebenken".

Hvilke skjemaer må jeg fylle ut, hvilke søknader må sende og til hvem. Og må vi vite når far skal ta ut sin permisjon allerede når vi søker om foreldrepenger? Vil han ha noe rett på permisjon siden jeg har sagt opp?

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...