Michka Skrevet 8. januar 2009 #1 Skrevet 8. januar 2009 Jenta vår på 6 mnd legger seg 19-19.30 og ideelt sett så skulle hun hatt grøt i 18 tiden, m,en da begynner hun å bli trøtt og er ofte vanskelig på mate.. Vurderer å heller gi henne grøt i 17 tiden, men er dette for "tidlig"? Altså i forhold til at grøten skal hjelpe henne å sove bedre.. Kanskje da legge inn et mellommåltid senere på kvelden.. Hvordan gjør dere det? Hun er litt trøtt om ettermiddagene siden vi holder på å gå over fra 3 til 2 dupper på dagen, av og til må hun ha seg en halvtime i 18 tiden, men prøve å unngå det.. Erfaringer noen??
StrøkenFrøken Skrevet 8. januar 2009 #2 Skrevet 8. januar 2009 Gutten her er snart 6 mnd, legger seg samme tid som jenta di.. Pleier som regel å gi grøt rundt 17.30-18, men nå i d siste har jeg måttet gi kl 17 i stedet, nettopp fordi han har vært for trøtt senere.. Jeg tenkte også på d at d kanskje ville være for tidlig mtp nattesøvn, så jeg begynte med grøt om morgenen i tillegg og nå han har begynt å sove hele natten uten mat (får mme kl 23 og sover til mellom 8.30 og 9.30).
Spent!!:) Skrevet 8. januar 2009 #3 Skrevet 8. januar 2009 Vi legger også rundt 19-19.30! Mini er 6 mnd! Han får grøt 18...var faktisk en periode hvor han også var sånn, men da bare fikk han det han ville av grøt også fikk han flaske som vanlig etter kveldsstellet! Kan ikke huske han sov noe dårligere av den grunn, men dette er jo selvfølgelig veldig individuellt! Nå går det som oftest veldig greit, for nå synes han det er så godt han spiser uansett om han er veldig trøtt eller ikke:) Han sover fra 19 til 07-07.30...
rampete robin Skrevet 8. januar 2009 #4 Skrevet 8. januar 2009 Sover to lurer på dagen, tilsammen 3-4 timer, våkner fra den siste ca kl 17. Får grøt kl 19 deretter mm og masse vann. Legger seg 20 og sover til 08-0830
Michka Skrevet 8. januar 2009 Forfatter #5 Skrevet 8. januar 2009 Takker for svar..! Skulle prøve å gi henne grøt tidligere i dag, men i dag nektet hun å spise noe... Var litt kranglete i går også, men i dag var det full nekt, både til lunjs og kvelds.. Merkelige greier, for et par dager siden gikk det ned på høykant med påfølgende mmmmmmmmm... Hadde en liten periode tidligere, men da var det tennene som gjorde det, og hun var grinete i tillegg, men ikke nå.. Det er så typisk, hver gang jeg tror jeg har fått til en bra rutine, så er det plutselig bråstopp.. Ikke lett å forstå seg på disse små Flere som opplever dette da??
Amazed..♫ 01.02.2012 ♫ Skrevet 8. januar 2009 #6 Skrevet 8. januar 2009 Tulla her legger seg kl 19.00 og hun får grøt kl 18.00.
Spent!!:) Skrevet 8. januar 2009 #7 Skrevet 8. januar 2009 Hehe....ja disse småtrolla gjør som de vil gitt:) Når man tror man har fått noen gode rutiner, så vips gjør de sånn at de fort blir borte igjen...hehe:) Vi får bare stå på
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå