husmus &2 Skrevet 8. januar 2009 #1 Skrevet 8. januar 2009 Jeg har bestemt meg for at jeg ikke liker den Kaiser lammeskinnsposen jeg har. Jeg vet ikke om det er syntetisk ull eller ikke, men den føles alltid kaldt. Han er varmere av å sove på skinnet sitt enn i den posen virker det som. Uansett, jeg har bestemt meg for at jeg ikke liker den, så nå er det på tide å kjøpe ny. Tenker litt på å kjøpe brukt rett og slett fordi det er for mye pengebruk her på teite ting (flaskesterilisator, grr) og Petit Bateau. Noen som kan anbefale en god pose som også helst passer i en OTH vogn?
Gjest Skrevet 8. januar 2009 #2 Skrevet 8. januar 2009 Jeg har en artlander maxiflex dunpose med lammeskinn i. http://www.lilleprinsen.no/product/0/9269/453936/Artl%E4nder_MAXIFLEX_-_g%E5sedun%2C_lammeskinn%2C_fleksibel%21.html Den passer i min tfk hvis jeg "knør" den litt helt nederst. Jeg har bare brukt posen ett par ganger, men så langt er jeg veldig fornøyd! Snuppa ligger med vanlige klær oppi der og er varm og god. (Har ett teppe rundt henne nå, for posen er litt stor enda hun er snart 3 uker) Har kanskje ikke all verdens erfaring med posen, men som sagt er jeg godt fornøyd til nå Lykke til med posejakten
lykkelig78 Skrevet 8. januar 2009 #3 Skrevet 8. januar 2009 Jeg er veldig fornøyd med easygrow/easykid (www.easykid.no). Kjøpt på babyshop for 1999,- Snuppa holder seg veldig varm oppi den, den kan forlenges. dette gir tre fordeler 1. hun kan ha den lenge 2. posen passe til alle bager og 3. hun "drukner" ikke i den selv om hun er bare 5 uker. Alle løse tråder er pakket inn og den kan strammes inn på toppen. Jeg er veldig fornøyd, men dette er jo en smaksak. Er veldig mange fine poser til salgs!! Lurt å se seg litt om før du bestemmer deg!
Nattinatta Skrevet 8. januar 2009 #4 Skrevet 8. januar 2009 Vi har Voksi Urban. Lilelgutt er ALLTID varm... Og jeg trenger ikke kle på han mye ekstra tøy!
Michka Skrevet 8. januar 2009 #5 Skrevet 8. januar 2009 Er også veldig fornøyd med vår Easykid pose, den passet i vognbagen med det minste fotstykket, og passer i sportsvognen både med det minste og forlengingsstykket.. Den er god og varm og snuppa sover kjempegodt i den.. Har også OTH vogn!
Michka Skrevet 8. januar 2009 #6 Skrevet 8. januar 2009 Den er forresten på tilbud til 1599 på lilleprinsen.no
husmus &2 Skrevet 8. januar 2009 Forfatter #7 Skrevet 8. januar 2009 Takk takk. Da er Easy kid notert!
Asobi Skrevet 8. januar 2009 #8 Skrevet 8. januar 2009 Jeg er veldig fornøyd med min Odenwalder Lammy. Alltid varm;) Har OTH-vogn og det passer bra i den. Kjøpte min brukt på finn.no til halv pris. Kan ikke se at den er brukt en gang!
Slæsh84 Skrevet 8. januar 2009 #9 Skrevet 8. januar 2009 I kveld på tv2 hjelper deg kl 20.30 tester de vogn poser. Jeg hadde sett på det..
Frøken Freken Skrevet 8. januar 2009 #10 Skrevet 8. januar 2009 Og jeg har lammy xl-pose, den er kjempedeilig! Odenwalderposene kommer dårlig ut i testen pga at den er veldig antennelig, men er utrolig god og varm!
CB-BabyBoy Skrevet 8. januar 2009 #11 Skrevet 8. januar 2009 Vi har også lammy xl, helt fantastisk god pose!! I høst tok jeg ut skinnet og hadde det under, så når det ble kaldere tok jeg i bruk posen. Lillegutt er aldri kald og trenger ikke ha på utedress under en gang. Leste her at lett antennelig defineres som 1 sekund før de andre. Det var vel holly posen? Uansett så er jeg svært skeptisk til foreldre og barn testene, de varierer fra år til år og de skal alltid ta noen virker det som. Man får la være å ha åpen ild i nærheten av posen
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 8. januar 2009 #12 Skrevet 8. januar 2009 har også kaiser-posen, men er fornøyd m den jeg da! Innbiller meg at skinnet er litt mer temperaturregulerende enn de andre posene, og at den derfor ikke føles så varm... Kjenner imidlertid alltid etter i nakken til snupsi når vi er ute, og hun er alltid god og varm! Har også fått en odenwalder pose, holly tror jeg, og har hørt mye bra om den, bl.a her inne! D m brannfarlighet tar jeg m knusende ro, så lenge ikke snuppa begynner å røyke og ta seg en sigg før hun sovner;)
Gjest Skrevet 8. januar 2009 #13 Skrevet 8. januar 2009 Det burde vel ikke være noe problem... å holde ild unna posen og babyen sin mener jeg...:-) Vi elsker Odenwalder posen vår max!!
Amazed..♫ 01.02.2012 ♫ Skrevet 8. januar 2009 #14 Skrevet 8. januar 2009 Jeg har en lammeullspose fra Basson, den er jeg veldig fornøyd med! Aldri oplevd at ungene har blitt kalde i den (begge jentene mine har brukt den, minsta har den nå) og den er vel åtte år gammel nå og har vert brukt til tre barn (fått av familiemedlem som hadde dn til sin datter).
Slæsh84 Skrevet 8. januar 2009 #15 Skrevet 8. januar 2009 Vi har en som ligner på Holly som tok lett fyr,men det er ikke helt den. For den er ikke av dun slik som Holly,men den er kjøpt på Barnas Hus og har et slikt et "ansikt" der barnet har hodet sitt. (termo pose) Vet ikke hva den heter,jeg så en som lignet som var i testen,men tror ikke det var den. Har dere peiling hva den kan hete? Desverre så er det få slike poser som ikke inneholder dun,lammeskinn og andre ting som allergikere/astmatikere tåler.. Så vi hadde få å velge mellom...
LilleLykkeMor Skrevet 8. januar 2009 #16 Skrevet 8. januar 2009 Jeg elsker Odenwalder Babynest-posen min! Her hvor jeg bor blir det veldig kaldt, 10-15 minus. Og babyen min er skikkelig varm når jeg tar henne ut av posen! I dag var det "bare" 5 minus, da hadde jeg på henne ullundertøy, og det holdt i massevis! Problemet er antalgelig at den blir for varm til våren, da.....
Solskinnsbolla & solstrålene Skrevet 8. januar 2009 #17 Skrevet 8. januar 2009 Vi har Ticket to heaven, den som kom nest best ut på testen på tv2. Er knall fornøyd med den posen! Snuppa koser seg glugg ihjel oppi den!
thea81 Skrevet 8. januar 2009 #18 Skrevet 8. januar 2009 jeg anbefaler lammeskinns pose. regulerer kroppstempraturen til barnet, noe syntetiske stoffer ikke gjør. jeg har kjøpt posen min på varmoggo.com. jeg er kjempe fornøyd og goklumpen min holder seg godt varm
Pernille Sofie Skrevet 8. januar 2009 #19 Skrevet 8. januar 2009 Ikke kjøp odenwalder dunpose!!!! Vi har da kjøpt denne posen.. ble anbefalt på det varmeste av barnas hus at den var så bra. Men de sa ingenting om at den er livsfarlig. Posen antenner i løpet av et sekund. Selv om ingen her røyker er det mange man går forbi på gata som gjør det. En glo på posen er nok.. Jeg kommer til å gå til barnas hus og be dem redegjøre for hva de har tenkt å gjøre. Posen bør trekkes fra markedet og alle som har kjøpt posen bør få pengene tilbake. Jeg oppfordrer alle til å gjøre det samme. Får butikkene en strøm av missfornøyde kunder må de gjøre noe med det. Det skal sies at posen er kjempefin og veldig varm. Jeg er veldig fornøyd med den. Min prins har bare ullbody, stillongs og lue på seg i den og han er god og varm, selv i 10 minus. Men hva hjelper det når den er livsfarlig?? Ikke så fornøyd nå som jeg så testen på tv2 hjelper deg. Se testen her, så finner du testvinneren og de du skal styre unna: http://www.tv2underholdning.no/hjelperdeg/testbasen/article2496889.ece
LilleLykkeMor Skrevet 8. januar 2009 #20 Skrevet 8. januar 2009 Men er det egentlig bedre at den er sprøytet full av kjemikalier? Jeg skjønner liksom ikke at det er lagt så stor vekt på branntestingen, siden det ikke er så mange som bruker den i nærheten av varme-ting? Skal liksom ikke stumpe røyken i den eller sove ved bål i den.
westside Skrevet 8. januar 2009 #21 Skrevet 8. januar 2009 Jeg har Voksi Urban og er kjempefornøyd med den. Den er lett og jenta er varm og god. Så på "TV2 hjelper deg" i kveld. Testvinneren der ble sammenlignet/ lik med Voksi Urban, bare at Urban var 400 kroner dyrere. Husker ikke navnet på posen.
MammaTilTre*augustbaby* Skrevet 8. januar 2009 #22 Skrevet 8. januar 2009 Vi har Ticket to heaven pose og er kjempefornøyd. Snuppa er alltid godt og varm nedi den=)
Turbomamma<3<3<3 Skrevet 8. januar 2009 #23 Skrevet 8. januar 2009 Jeg vet ikke om jeg er helt med på den der at Odenwälder-posen ikke er bra for at den kan ta fyr jeg heller.. Har den selv, og den er kjempegod og varm! Den blir jo brukt som "dyne" i vognen, og man tester jo ikke dyner om de er bra eller ikke i forhold til at de kan ta lett fyr!?! Altså, ja det ville jo vært katastrofe om noen skulle klare å få fyr på den neddi vogna, men hva er oddsen for det da? Hvem er i nærheten av ting som kan sette fyr på noe når de holder på med babyen i vogna? Greit å vite, for de som evt gjør det da, nå vet de at posen kan ta lett fyr!! Men det er en bra posen som holder babyen god og varm, akkurat til den hensikten den er laget for!
Elefanten Skrukkeskinn Skrevet 24. april 2010 #24 Skrevet 24. april 2010 Har vel noe å gjøre med hvor syntetisk den er? Ull og naturstoffer tar ihvertfall ikke så lett fyr.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå