Gå til innhold

Unnskyld meg? Ikke lov å...

Anbefalte innlegg

Skrevet

...amme offentlig? Hva er alt dette styret på nettet (les: facebook) om amming?? Jeg leste litt på facebook om de som hadde blitt fjernet fra siden fordi de hadde lagt ut bilder av når de ammer sine barn..

Jeg fant også en link til andre saker ang amming- er det ikke lov å amme offentlig, annet enn på ammerom? Hva i all verden gjør man da??

Jeg har tvillinger og kan så vidt gå utenfor døra før en av de eller begge vil ha mat, har ammet på kafe en gang, og da var det faktisk en gammel mann som glodde!!

Betyr dette at jeg kun kan dra til steder de har ammerom?

I så fall, er det noen som vet om bra ammerom i bergen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har egt tenkt litt på det samme. Var ute seinest i dag- og måtte etterhvert finne meg en plass som jeg kunne sette meg for å amme den lille. Jeg gir egt litt blaffen. Men det er trist at folk skal "mislike" det så sterkt. Det er jo en helt naturlig ting, men jeg bretter meg ikke helt ut heller da:) Er diskret. Opplevde ikke noe negativt med å amme heller, men hadde det hele tiden i bakhodet. Om det er slik at det ikke er lov å amme offentlig bør det bli tilrettelagt for oss ammende litt bedre enn det er i dag + god opplysning. Vi kan jo ikke tråkke byen rundt for å finne et ammerom når ungen hyler av sult heller!

Nei, amme ute med god samvittighet!

Skrevet

Det er mye styr ja. Debatten kommer fra tid til annen, samme sakene om igjen. Det er ingen lov, som i en del delstater i USA, at man har rett til å amme der man vil i Norge. Kanskje vi burde få en slik!

Ellers kan jeg anbefale Era på Xhibition, bak der er det et fint område som stort sett er okkupert av mammaer på dagtid ;) Fint stellerom, jeg har vært der på dib-treff! God plass til vogner etc.

Skrevet

Alt hva man skal reagere på da!! Nesten ikke lov å være menneske heller da! huff, ble skikkelig irritert av dette!

Nå sitter jeg og funderer på hva jeg skal si til folk om noen sier noe til meg ;) hehe... Syns vi skulle fått en sånn lov her også!

Takk for svar og tips, foreløpig tror jeg ikke jeg kan bruke xhibition da alle heisene og rulletrappene er for små til tvilling vogner: i hvertfall hva andre tvilling mammaer har fortalt... leit, for det begynner å krible litt i shopping genene;);)

Skrevet

Det er jo de som foreslår at den opponerende restaurantgjesten tar med seg desserten på toalettet sjøl.

Er ikke bakheisen stor nok? De har en vareheis, det er HELT sikkert!

Skrevet

haha.. ja det hadde vert ganske morsomt å si! kjæresten min syntes jeg skulle gå å spørre om den gamle mannen som glodde (som jeg nevnte i første innlegg) om han ville ha litt han også! men så tøff var jeg nok ikke...

jeg har faktisk ikke prøvd noe særlig på shopping og diverse enda, nettopp pga ammingen... vareheisen må jo være stor nok! haha!

Skrevet

FNYYYS!!

Jeg setter meg og ammer DER DET PASSER meg, og om noen glor; SYKE PERVO!

Lille gullet mitt har vel like stor rett til å spise offentlig han og??

NEI folkens, AMME DER DERE VIL!! Og NÅDE dem som sier noe på det!!

Morsmelk er LIVSVIKTIG og helt naturlig!!!

Og det er LOV å amme offentlig i Norge!

Skrevet

Ja, det er LOV å amme offentlig, men det er ikke straff for de som prøver å nekte en. Det er det i mange stater i USA. Man kan saksøke f.eks. en restaurant om man nektes.

Skrevet

Hei :-)

Jeg har ingenting imot amming i offentlighet, men synes selv det er hensynsfullt overfor restaurantgjester (som ikke er vant til babyer eller å se vakre pupper til vanlig) å legge et lite teppe eller sjal over puppen for å dekke til litt. Er veldig lite styr og lillemann koser seg i sin lille hule :-) Føles privat og ikke påtrengende for noen rundt. Det bør vel nevnes at jeg ikke bor i et så nakenvennlig land somm Norge, så her hadde nok flere reagert ja...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...