Gå til innhold

Fostervannsprøve

Gjest

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg skal ta fostervannsprøve om 2 uker. Merker at jeg begynner å grue meg. Jeg lurer på hvordan andre hadde det de første dagene etterpå? Jeg jobber på sykehus i turnus, og det kan bli endel løft.Da jeg var på sykehuset for informasjon så fikk jeg vite at jeg ikke har krav på sykemelding. Har tenkt å bruke egenmeldig den første dagen...hvor mye i ro bør jeg ta det, er jo redd for at det kan gå galt dersom jeg stresser for mye. Og det kan vær stressende på jobb!

Takknemlig for svar

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei, Jeg tok fostervannsprøve i beg. av november -08. Grudde meg også men syns det gikk veldig fint. Det var litt ubehagelig men det tar ikke lang tid så det gikk greit (hadde med "sambo" til å holde meg i hånden - det hjalp veldig). Tok det veldig med ro resten av dagen. Var ikke på jobb etterpå den dagen men dagen etter. De anbefaler å ta det veldig rolig resten av dagen. Fikk inntrykk av at de som har behov for det kan få inntil 3 dager sykemelding når de tar fostervannsprøven. Uansett hadde jeg bedt om det var jeg deg siden du har en jobb med en del løft (jeg har en stillesittende jobb selv). Løfting er en av de tingene de ber deg om å være forsiktig med den første tiden etterpå. Får du ikke sykemelding av dem ville jeg bedt fastlegen om å få en ukes sykemelding. Den første uka etter FV er det en liten sjanse for spontanabort og ingen vits i å utsette seg ekstra for det ved å løfte unødvendig. Det går som regel veldig bra!

Jeg tok FV på Rikshospitalet.

Lykke til :)

Skrevet

Jeg ombestemte meg og tok duo test i steden for fostervannsprøve,men da jeg skulle ha fostervanns sa legen min at jeg måtte ringe han så jeg kunne få noen dagers sykemelding... Så ta deg en 3 dagers om legen din ikke skriver sylemelding til deg.

Klem

Skrevet

Hei, takk for rask tilbakemelding. Jeg skal til legen i neste uke, en uke før jeg skal ta fostervannsprøve. Får høre hva han sier,dersom jeg ikke får sykemelding så tror jeg at jeg holder meg hjemme de første dagene!

Nok en gang, takk for beroligende svar

Hilsen meg

• 2 uker senere...
Skrevet

Lykke til - hold oss oppdatert om hvordan det går med deg da :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...