Anonym bruker Skrevet 8. januar 2009 #1 Skrevet 8. januar 2009 Vi ska flytte til oslo..men vet ikke helt hvor det er best for barna våre å vokse opp..?? Noen som kan dele erfaringer eller kjenner noen som bor i oslo..???
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2009 #2 Skrevet 8. januar 2009 Jeg bor på Keyserløkka (Hasle), både Keyser og Lille Tøyen Hageby er sentralt, rolig, grønt og barnevennlig. Anbefales! (men leilighetene er små da, så det er ikke spesielt praktisk om man har mange barn)
b10na&lillegull Skrevet 8. januar 2009 #3 Skrevet 8. januar 2009 Uten tvil der jeg vokste opp selv, voksen/kragskogen. Eneste er at det er så dyrt der.
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2009 #4 Skrevet 8. januar 2009 St. Hanshaugen/Bislet - sentralt og urbant samtidig som man får følelsen av å bo i en liten landsby. To flotte parker her, og fantastisk lokalmiljø!
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2009 #5 Skrevet 8. januar 2009 Spiller penger noen rolle`? Hvis ikke ville jeg valgt å bo på Frogner, Holmenkollen, Voksen Skog eller majorstuen. Muligens Frognerseteren dersom jeg hadde funnet noe veldig bra. Ullern er også ålreit. Har tidligere bodd på Frogner, Holmenkollen og Majorstuen, og savner det veldig.
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2009 #6 Skrevet 8. januar 2009 Vi vurderer Bogerud, mest fordi vi må opp i høyden fordi jeg ikke helt tåler vinterlufta nede i oslogryta og Holmenkollen blir litt vel dyrt (og dessuten virker det som om det er skrint med barnefamilier der). Bogerud har fine turmuligheter, tbane og kort vei til gubbens jobb.
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2009 #8 Skrevet 8. januar 2009 Bogerud ville jeg vel holdt meg unna om jeg var deg. Da er det mye koseligere på Bøler/oppsal synes jeg. Frisk og fin luft der..
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2009 #9 Skrevet 8. januar 2009 Heggeli bak Frognerparken. Barna vil da kunne gå på Skøyen skole som er superfin og har nesten perfekt beliggenhet inntil Frognerparken
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2009 #10 Skrevet 8. januar 2009 Er selv oppvokst på majorstua og synes egentlig ikke det er den mest barnevennlige plassen. Mye trafikk og støy. Det samme gjelder egentlig for hele sentrum. Skulle jeg velge ville jeg valgt Årvoll, Bøler, Grefsen, Lambertseter eller Nordstrand. Er selv oppvokst på vestkanten, og er ikke så fan av mentaliteten som hersker der. Disse stedene er fine, rolige plasser på østkanten.
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2009 #11 Skrevet 8. januar 2009 anonym 11.49 her, hvorfor er bøler/oppsal koseligere da? vi har lurt litt på bøler eller oppsal også, men jeg har forelsket meg litt i det fine turområdet ved rustad og vannet som ligger der.
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2009 #12 Skrevet 8. januar 2009 Ville ikke latt unga mine vokse opp i Oslo i det hele tatt.Nei takke meg til gode deilige,fredelige bondelandet!!
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 8. januar 2009 #13 Skrevet 8. januar 2009 Grefsen,Lindeberg eller Nordstrand. Vil ikke anbefale Groruddalen (Stovner,Romsås,Ammerud).
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2009 #14 Skrevet 8. januar 2009 Veitvet, Risløkka, Vollebekk i Bydel Bjerke. Grønt og fint, hyggelige folk, nært både marka og byen
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2009 #15 Skrevet 8. januar 2009 hvis du liker turmuligheter, er områdene langs vestsiden av østmarka bra. jeg har bodd på oppsal noen år, og her finner du en fin blanding av alle slags aldersgrupper. ikke noe spesielt hipt eller trendy, men en klassisk nabolagsfølelse, synes jeg, og jeg har vokst opp i en halvstor by i norge. barnehager, skoler, idrettslag, turområder, kort vei med banen til sentrum, godt utvalg av butikker i de forskjellige bydelssentrene, østensjøvannet osv osv. du finner alt fra ettroms leiligheter til eneboliger, og du får en del for pengene sammenlignet med andre områder/bydeler i oslo. personlig synes jeg det er finest i området mellom bogerud i sør og trasop i nord.
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2009 #16 Skrevet 8. januar 2009 Samme hvor det er bare det er sentrum eller vestkant.
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2009 #17 Skrevet 8. januar 2009 Enig i at enkelte steder på vestkanten er det mye press på barna. Kommer jo helt an på hva slags økonomi dere har, men jeg tror kanskje Grefsen/Kjelsås/Berg er et hyggelig sted. Midt i mellom øst/vest og rett ved marka, men samtidig lett å komme ned til sentrum. Vil dere bo nære sentrum syns jeg Skøyen og Heggeli er veldig hyggelig,og har også hørt mye positivt om skolen på Skøyen. Jeg ville ligget unna typisk "vestkant/østkantsteder" som Vettakollen, Ullern, Holmenkollen på vestsiden og Grorud-dalen, Tveita etc på Østkanten. De stedene på Østkanten som har nærhet til Østmarka er bra steder. Ellers er det jo også mange fine steder rundt Oslo som Asker/Bærum, Kolbotn, Nittedal, Lillestrøm etc som også kan være bra steder å bo.
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2009 #18 Skrevet 8. januar 2009 Tusen takk for svar..vi har mest sannsynlig bestemt oss for grefsen/kjelsås.. hi
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2009 #19 Skrevet 8. januar 2009 Nordstrand eller langs bane 4 sør/østover. Siden du ville litt opp i høyden anbefaler jeg Lambertseter-området, men det er mest leiligheter der. men veldig barnevennlig og rolig. Karlsrud eller Nordstrand for eneboliger. Dyrt da...
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2009 #20 Skrevet 8. januar 2009 Smestad:) Føles landlig, men kort vei til byn og gangavstand til blant annet Frognerparken.
Dunder Skrevet 8. januar 2009 #22 Skrevet 8. januar 2009 Kommer jo selvfølgelig veldig an på hvordan DU definerer et godt oppvekstmiljø, men jeg kan jo gi deg min personlige mening: Hvis du skal bo på vestkanten ville jeg valgt et sted preget av kulturelite, og ikke finanselite. Jeg ville styrt unna Holmenkollåsen og heller satset på området rundt Sognsvann/Nordberg/Ullevål. Personlig ville jeg foretrukket Østkanten, men styr unna Groruddalen (sorry, folkens, men jeg kjenner Oslo som min egen bukselomme, og selv om det sikkert finnes fine områder der, så er hovedinntrykket trist, grått og høy andel sosiale problemer, og for en innflytter vanskelig å finne de gode områdene). Østensjø bydel, Lambertseter osv. anbefales. De sentrumsnære bydelene Grünerløkka, Majorstuen osv. er veldig koselige, men husk at det er mange utleieleiligheter og stor gjennomtrekk av beboere. Miljøet blir kanskje litt ustabilt. Du bør nok være en urban type hvis du slår deg ned der med barn. Velkommen til Norges beste by!
Kåre Moradi Skrevet 8. januar 2009 #23 Skrevet 8. januar 2009 Skulle akkurat til å skrive et lignende innlegg som Dunder men nå kan jeg bare signere istedet, med litt utheving: Grefsen Kjelsås er veldig all right, men dyrt. Sjekk også ut bydel Østensjø og bydel Nordstrand (mer enn bare Solveien - der er også Lambertseter/Bergkrystallen/Munkelia/Karlsrud). Selv har jeg hjertet mitt på Abildsø.
Gjest Skrevet 8. januar 2009 #25 Skrevet 8. januar 2009 Oppsal, Bøler, Disen, Høybråten om du vil litt ut av bykjerna. St Hanshaugen om du kan leve med by 24/7.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå