Gå til innhold

Du kan med sikkerhet slå fast at du er blitt mamma når ...

Anbefalte innlegg

Skrevet

1. Du kan dusje, vaske og tørke håret og få på deg klærne på under ti minutter.

2. Du har behov for å be venninner som fikk barn før deg om unnskyldning fordi du ikke forsto hvorfor de ikke lenger hadde tid til å være like mye sammen med deg.

3. Du fantaserer om hvor mye du kunne gitt for åtte timers sammenhengende søvn.

4. Du forundrer deg over hvordan andre mødre kan være så slanke, opplagte og klare i toppen.

5. Du etterlater deg halvspiste brødskiver på de merkeligste steder.

6. Du takker gud for at det finnes koffein.

7. Du føler deg naken når du er ute og går alene.

8. Noen tisser, bæsjer eller kaster opp på deg, særlig når du ikke har noe annet å ha på.

9. Bryllupsbildet i lommeboka har havnet bak et søtt bilde av en liten baby.

10. Du overhodet ikke er interessert i sex når mannen din berører dine ubarberte legger eller stryker deg over ditt uvaskede hår.

11. Du for én gangs skyld vil ha sex og oppdager at din bedre halvdel allerede har sovnet.

Du småprater fortrolig med fremmede i køen bare fordi de er gravide eller sleper på en baby

12. Du priser den nyvunne friheten når barnet kan holde tåteflasken selv, slik at du får tid til ta ut av vaskemaskinen.

13. Du har større glede av å shoppe klær til babyen enn til deg selv.

14. Du blir fylt av bunnløs takknemlighet når noen gir dere lydløse leker uten batterier.

15. Du er livredd de barna i barnehagen som hoster og er snørrete.

16. Du aldri mer kommer til å ta på en annen babys hender eller ansikt.

17. Du småprater fortrolig med fremmede i køen til kassa bare fordi de er gravide eller sleper på en baby.

18. Du sender MMSer med de siste bildene av gullungen til fjern og nær så fort du får en ledig stund.

19. Du forsoner deg med dine svakheter med den begrunnelse at de er en del av personligheten din.

20. Du hører deg selv si til nybakte mødre at den første tiden bare flyr forbi. Til tross for at du husker inderlig vel hvor irritert du selv ble når andre sa det til deg.

21. Du lurer på om du noen gang vil kunne elske et annet barn like høyt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

- det store målet for dagen er å komme seg på butikken.

- det å spise middag er så lite koselig at du heller lar det være.

- du flere ganger om dagen stooor gleder deg til klokken blir 19.

- du av og til savner det livet du hatet før du fikk barn.

- du heller vil ligge i sengen å se på de siste bildene av gullet på mobilen enn å ha sex.

....dette er meg da;)

Skrevet

utrolig bra upsydaisy;)

fant denne på hovedsiden og må nok ærlig innrømme at jeg kjenner meg igjen i en del som står der..hehe!

ha en fin dag dere!Skriv på flere ting dere kommer på:=)

Skrevet

Hehe, kjenner meg igjen i mye av det HI skriver

Skrevet

Skikkelig bra!:) Så mye som stemmer og så morsomt lese på den måten:)

Skrevet

haha - måtte be venninne om unnskyldning for alle lekene jeg har gott hennes sønn - ref: nr 14 :):) hahahahaha!

Skrevet

Jeg har _aldri_ gitt sånne bråkeleker til mine nevøer og nieser. Det var jeg veldig flink til å påpeke når de var ute etter julegaveønsker fra snuppa ;) Gjør mot andre som du vil de skal gjøre mot deg osv ;)

Skrevet

her kjenner jeg meg igjen i det meste selv om jeg "bare" har vært mamma i 5 uker.. tihi..;)

Skrevet

Jeg ga dommerføyter til min nevø som da var 4,5 år og niesen på 2 på 17. mai. Det var ikke suksess hos søsteren min, og jeg har blitt lovet mange fine gaver til snuppelure framover...

Forøvrig kjenner jeg meg igjen i alle punktene unntatt den med å forsone seg med svakhetene ...

Skrevet

- når du våkner opp med mannens store t-skjorte på med gulp på begge skuldrene

-når du må sove med bh på hver natt

-du ser på mobilen når babyen våkner for n'te gang midt på svarteste natta for å se hvor mange timer hun sov siden sist hun var våken og jubler inni deg hvis det er over 3 timer siden sist

-folk spør om du er syk eller brygger på noe når de ser deg uten sminke

-får vondt i nakken når du er på stranda, for du må stramme bikinitoppen fryktelig mye for å få puppene på tilnærmet samme plass som før

-vil mer enn gjerne bytte vekk sex med søvn

Skrevet

- når man må ta babyen og vippestolen inn på badet mens man dusjer eller går på do!

- når man aldri får med seg hele settingen i en film

Skrevet

Ha ha.. kjenner meg igjen i stort sett alt :)

Skrevet

- Når du endelig har 5 min til å sette deg ned og ta en pust i bakken, men i det samme kommer på at det er fulle søppelposer på kjøkkenet, badet burde vært vaska og vaskemaskinen tømt.

- Når det så og si er umulig å gjennomføre en tlfsamtale på dagtid.

- Alt du eier av skuffer og skap er trøkka full av barneklær (og kun det!)

- Når du stadig tar deg selv i å tenke "JEG er mamma.." og kjenner hjertet bruse av glede! :-)))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...