Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten vår er ganske flink til å sovne på kvelden, men våkner ofte hver 2 time på natta på det meste. Ved noen anledninger har han sovet 5-6 timer sammenhengende uten at jeg har klart å sette fingeren på hva vi gjorde riktig de gangene. Når han våkner er det kun pupp som roer ham.. Selv om han som oftest ikke er særlig sulten. Vi prøvde noen netter der pappa kun tilbudte vann og trøst mellom 24 og 05, men det gikk ikke så bra. Nå har han begynt på jobb igjen, og har ikke mulighet til dette lenger, og jeg klarer ikke roe ham uten pupp, ei heller forhindre at han våkner så ofte. Det er masse temperament i ham, og forsøk på å la ham gråte i 5-10 minutter eller nekte ham melk har tilsynelatende bare ført til at han ble utrygg. Virker som at han hele tiden må sjekke at melken er i nærheten..eller han vil ha selskap. Jeg ammer gjerne en gang eller to på natta om det er behov for det, men begynner å bli sliten av så oppstykket søvn, så gode råd tas i mot med takk!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kan ikke hjelpe, vil bare si at jenta mi på 5 og en halv mnd er lik... PÅ det meste våkner hun hver time natta gjennom..

Skrevet

Hei Tonen ;o)

Huff.. det er sÅÅ slitsom med denne nattevåken... !!

Hva spiser gutten din i løpet av dagen da?

Hvis de etter 6mnd. alder får i seg 3 gode faste måltider ila dagen -trenger de egentlig ikke mat i løpet av natten...

Vida nattavvente seg selv rundt 7mnd. Da spiste hun 3 faste måltider hver dag.. og ville ikke ha puppen lenger :( .. begynte derfor med mme/flaske.

Tror også en av grunnene til at hun sluttet å våkne om natten var fordi hun ikke fikk pupp lenger.. - det er nok ikke sÅÅ kos det ;o)

Lykke til, klem DD

Skrevet

har det akkurat sånn som du! du må bare slutte med nattamminga! viss han spiser fast føde selvfølgelig.

Skrevet

Han spiser kanskje to halve porsjoner grøt i løpet av dagen. Vi driver å venner ham til fast føde, men det går litt treigt. Uff, har ikke så lyst å slutte å amme i senga heller. Det er genialt å kunne summe seg en halvtime i senga om morgenen før vi står opp mens han får pupp! Hvis bare han kunne forstått at vi spiser kveld og morgen, ikke en liten sup for kos klokka 03..!

Skrevet

Som om jeg skulle skrevet innlegget selv Tonen! Hva gjør man? Jeg har problemet også når han skal sove på dagtid. Enten trille, eller så er det pupp som gjelder. Det virker som om puppen er hans eneste trygghet og holdepunkt i livet. Og han skriker som en villmann dersom jeg forsøker å trosse ham. Forsøker litt vann i flaske på dagtid, men det nytter ikke lure ham med det på natta. Har klart å få ham til å ta smokk når jeg har en ørliten dråpe maltekstrakt på. Men det nytter ikke når han får tenner....

Skrevet

jupp, slik har vi det slik for tiden også...

når han våkner og jeg forsøker å trøste så blir han nesten krakilsk... han roer seg ikke før han får flaske... gir et større måltid, men de andre får han "bare " 60 ml... dette får han en eller to ganger i tillegg til det sørre måltidet. jeg gir han bare 60 de andre gangene, for jeg mener at han ikke trenger sååå mye mat i løpet av natten, og dette godtar han. han sovner omtrent på flasken.

tidligere fikk jeg som oftest roet han med tilstedeværelse, vugging og smokk, men ikke nå lenger...

merkelige greier...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...