Makko med to små gutter Skrevet 8. januar 2009 #1 Skrevet 8. januar 2009 Sliter med at lillegutt er mark i senga. Ca 4-5ganger pr natt (mest på morran, og det kan gå 5min mellom hver gang) finner jeg han på tvers i senga. Der blir han sutrete, så jeg må snu han. Han begynner å grine nesten hver gang fordi han sikkert har forventning om at jeg skal ta han opp når jeg kommer. Vil en nattpose hjelpe på dette? - Andre tips?
♂ +♀=♂+ ♂+ ♀ Skrevet 8. januar 2009 #2 Skrevet 8. januar 2009 Jeg tror nok at en nattpose vil hjelpe dere. Det er viktig å ha en som skal festes rundt (under sengebunnen), og riktig størrelse. Jeg må også begynne med nattpose til minsten nå, ikke fordi han har spunnet rundt oppi der en stund (som ikke har plaget han eller oss), men i dag knekket koden fra rygg til mage. Har pustealarm i sengen, men liker ikke at han skal ligge på magen. Jeg ville ikke styrt på med tepper og greier for å lage "gjerde" rundt ham, fordi det øker kvelningsfare. Om du skal gjøre det, må du heller legge teppene under sidene på madrassen, slik at de buer opp som sidene på stellebordet. Ikke så lett å spinne sidelengs i motbakke. ;-) Sats på nattpose, du. :-)
Gjest Skrevet 8. januar 2009 #3 Skrevet 8. januar 2009 Ja nattpose hjalp veldig her, han var helt mark i sengen og jeg måtte hele tiden inn å legge han i riktig stilling. Kjøpte bare sånn uten seler fra H&M, fra første natten i den sov han helt rolig. Da var han ca 7 mnd kanskje. Nå derimot, er han 10 mnd og jeg må nok kjøpe sånn man binder rundt madrassen, nå står han i sengen og hyler ved hvert våknet øyeblikk.
Hellinor Skrevet 8. januar 2009 #4 Skrevet 8. januar 2009 Signerer! Begynte med sånn baysafe med seler under madrassen til gutten på 8 mnd for 2 netter siden. Han som ikke har sovet mer en n 3 timer sammenhengende i hele sitt liv, og snur seg og resier seg opp og styrer, sover nå hele natten og sovner også av seg selv (før hylte han når vi gikk ut av rommer og han fortsatt var våken). I natt våknet han litt ca kl 01, men sovnet fort igjen, sov til 06, pupp og så til 08. Første natta sov han egentlig hele natta, noen får ganger våken på kvelden, men sovnet igjen selv. Helt fantastisk.
Barbamama_til 2 prinsesser Skrevet 8. januar 2009 #5 Skrevet 8. januar 2009 Hvorfor vil dere ha en pose som binder fast baby i sengen?
kisselin Skrevet 8. januar 2009 #6 Skrevet 8. januar 2009 Vi begynte med pose da lillejenta begynte å snu seg på magen i halvsøvne. Hun kom seg ikke tilbake igjen og ble liggende å sutre p magen. Var også redd for at hun skulle sovne med hode ned i madrassen. Ble veldig urolig søvn på alle. Etter at vi begynte med pose sover både hun, og vi 12 timer natten gjennom. Hun er nok litt våken på natten, men kommer seg ikke opp eller rundt så da sovner hun bare igjen. Hun er nå i en alder hvor hun reiser seg opp hele tiden og jeg tørr ikke tenke på hvordan natten hadde vært om hun hadde ligget løst:) Begynte tidlig med pose så hun aksepterer den fult ut. Det smarteste jeg har gjort som forelder iallefall:)
Hellinor Skrevet 8. januar 2009 #7 Skrevet 8. januar 2009 Jada, det høres llitt brutalt ut, og jeg var skeptisk jeg også. Men lillegutt finner ikke roen, og vi må holde en hånd på brystkassen hans og holde han fast for at han skal sovne. Han trives tydeligvis kjempegodt i posen, og finner roen og sovner med en gang. Da ser jeg absolutt ikke noe galt i dette, gjør du?
Makko med to små gutter Skrevet 8. januar 2009 Forfatter #8 Skrevet 8. januar 2009 Hva slags pose anbefaler dere? Hvor er de kjøpt og pris?
Gjest Skrevet 8. januar 2009 #9 Skrevet 8. januar 2009 Har vært å kjøpt i dag. Merket Babydan. 399 kroner. Kjøpte den hos en lokal babyutstyrs butikk, som ikke hører til noe kjede. Så nå er jeg spent til kvelden...kan ikke si jeg gleder meg til å binde gullet fast til madrassen... men hvis det kan funke så prøver vi alt....
Hellinor Skrevet 8. januar 2009 #10 Skrevet 8. januar 2009 Har også babyDan sin, betalte 449,- på babycomfort. Vet going.no har en variant, tror denne er litt tykkere, mulig man ikke trenger dyne på.
Barbamama_til 2 prinsesser Skrevet 8. januar 2009 #11 Skrevet 8. januar 2009 Nei nei - ikke noe galt i det hele tatt! Husker bare at nabogutten klarte å komme seg ut av senga med pose og madrass og det hele - fnis!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå