Gå til innhold

Alt med sukker i er fy-fy når man er på lavkarbo-kur, sant?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er så siiiiiiiinsykt godtesjuk, men aner jo ikke hva snacks jeg kan spise.... slo meg plutselig at jeg kunne jo lage eggedosis, pga egg er jo bra, men da må jeg jo ha i sukker og da går det vel ikke?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan bruke sukkererstatning, men er vel masse rare stoffer i det.

Vet du får kjøpt lavkarbogelé på butikken :o) og saus.

Du kanogså lage din egen lavkarbois.

Du kan spise Bacon Crisp - vet det er to varianter av den så du må velge den med 0 karbohydrater.

Skrevet

Ahhh.... gjett om jeg skal hamstre bacon crisp når babyen våkner og vi kan dra på butikken a!!!!!!!!!!!!

Er ikke på ketolysekur, bare lavkarbo så driver og teller antall gram karboer jeg får i meg.... spisete 2 grusomt tørre og fæle fullkornskjeks med blåbær i nå og da fikk jeg i meg 17g karb. Prøver å holde meg på maks 30g om dagen....

Skrevet

Jeg spiser tørkede aprikoser..i oransje pose.

De er lavglykemiske men har endel karber.

jeg går nå ihvertfall ned i vekt.

Spiser og litt frukt.

Skrevet

Baconcrisp ja, bringebærsmoothie (friske bringebær, litt vann og splenda - litt tykk så det nesten blir is), eggedosis var jo lurt, men du må ha sukkererstatning i, vi bruker splenda, sukkerfri sjokolade (kjøpte på ICA - plate på 75 g; 2 g karbo pr 100 gram (du trekker fra sukkeralkoholer da disse ikke tas opp i kroppen), bringebær med fløte og splenda, Espresso med fløte og suketter :-)

Skrevet

Bacon crisp,helt utrolig deilig å høre.

Der forsvant chips problemet mitt..for det har jeg problem med å holde meg unna. Hvilken type er best da??

Skrevet

Lurer på om det er maarud som har 0, men er ikke helt sikker. Står frampå posen tror jeg. Baconcrisp er laget av bacon og olje d:-)

Skrevet

skulle være frosne bringebær

Skrevet

bruk splenda istedet for sukker, smaker godt:) bacon-crisp får du på europris og ica og, hvis du ønsker annen type enn maarud. jeg spiser det ofte med dip. er litt karber i dippen, men man spiser jo ikke så mye

i gangen. jeg har etpar gode oppskrifter på labkarbokake/is og sjokolademousse,hvis du er søt-snål:). har gått ned 16kg siden 15.sept med lavkarbo kosthold. JIPPI;)

Skrevet

Lavkarbo is?

Kremfløte

splenda

eggeplommer

Blande i nøtter og lavkarbo sjokolade om en vil.

Blir denne godkjent?

Hvilken har du?

Skrevet

høvle masse hvitost å krydder dem. i ovnen på grill til de er sprø :-) det er NAM!!!! :-)

Skrevet

1pk fløte vispes til krem m 2ts vaniljesukker

8gode s.s splenda vispes sammen m 100gr philadelphia-ost naturell(halv pakke)

blandes så sammen. hell over i små muffins-former, hakk sukkerfri sjokolade opp, hiv i frysern noen timer.

sim sala bim, nydelig is:)

Skrevet

Det er Kims som er uten karbohydrater ;o)

Skrevet

Spiser dere litt vanlig godter innimellom eller klarer dere å holde dere unna. Nå mener jeg ca en gang i uka med litt snop og lignende.

Jeg sprakk igår men er optimist i dag..hehe.

Jeg går raske turer på en-tre timer stort sett hver dag så jeg forbrenner forhåpentligvis bort syndene!

Skrevet

Mye fine forslag her ja, en hva pokker er Splenda? Er det sånn diabetiker sukker? Trodde det var fy når man var på lavkarbo jeg??????

Skrevet

Tror ikke det er ett rent diabetiker sukker.

En slags blanding tror jeg. Vet at det har vært diskusjon om det er så heldig å bruke det. Fikk ikke bruke det da jeg var gravid.

Skrevet

Men hvor kan jeg få kjøpt det da?

Skrevet

Har lite peil på hva splenda er, men jeg bruker fruktose etter anbef. av Dr.Linberg.

Ang den isen, når det brukes vanlig vaniljesukker, så er det rafinert hvit sukker i den, jeg ville prøvd å bruke rent vaniljepulver eller lage mitt eget "sukker" ved å ha en splittet vaniljestang i fruktosen. Evt bare skrape ut frøene og ha i fruktosen.

Skrevet

Splenda er sukkererstatning ja, har det på vanlige butikker. Står sikkert sammen med suketter og andre sukkererstatninger, sikkert sammen med mel og slikt :-)

Annen snoptips: Kakao :-) Fløte tilsvarende en kopp, 1 ss orginalkakao og splenda etter smak.

Tror noen reagerer i form av vektstagnasjon på sukkererstatninger.Jeg har ikke opplevd dette, så det varierer sikkert.

Skrevet

jippi, kakao, det bli godt:) ellers holder jeg meg unna sukker, men kan av og til skeie litt ut med karbohydratene....men vekta går ned, jevnt og trutt;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...