Gå til innhold

Skummel morgen

Anbefalte innlegg

Våknet tidlig tidlig med ekstremt vondt i nedre del av magen i dag. Klarte nesten ikke å bevege meg, det gjorde sykt vondt. Vekket min kjære, og han kontaktet legevakten. De kunne ikke si noe på telefon, og oppfordret oss til å komme ned.

På veien ut av leiligheten måtte jeg (selvfølgelig) tisse, og da lettet smerten ganske mye. Heldigvis var det ikke noe blod.

På legevakten tok de blodprøve, urinprøve og målte blodtrykk, og alt virket normalt. Leggen lyttet på magen og kjente på den.

Etter litt venting for sjekk av prøvene, fikk jeg beskjed om at det sannsynligvis er urinveisinfeksjon, og har blitt satt på en mild antibiotikakur (som ikke er skadelig for barnet).

Det var godt å få beskjed om at det ikke var noe alvorlig, legen sa at så lenge det ikke kommer blod, så er det ikke farlig, men det har vært en skrekkelig morgen allikevel. Jeg håper jeg slipper flere slike.

Har ikke så vondt nå, men kjenner vannmerket av smerten fortsatt. Er det noen andre som har hatt urinveisinfeksjon mens de er / har vært gravide? Hvordan artet det seg? Er det noe man kan gjøre for å beskytte seg ekstra?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139402212-skummel-morgen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde urinveisinfeksjon sist jeg var gravid. Kjente ikke noe jeg da, men de oppdaga det på en av urinprøvene jeg leverte. Det er visst større sjans for dette når man er gravid. Generelle råd jeg har hørt er å passe på å tømme blæra når man tisser, slik at ikke det danner seg bakterier i "skvetten" som ligger igjen. Andre råd er å gå på do etter man har hatt sex, drikke masse og gjerne sure drikker. Jeg var tidligere mye plaget med urinveisinfeksjon, og brukte da tranebærkapsler (fås kjøpt på helsekost og i noen daglivarebutikker) både som behandling (sammen med paracet for smertene) og som forebygging. Er ikke sikker på hvordan det er å bruke dette når man er gravid, da...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...