La vita è bella <3 Skrevet 7. januar 2009 #1 Skrevet 7. januar 2009 Sånn har det vært omtrent hver kveld i en måned. Iallfall. Jeg legger henne kl 8, hun er trøtt og sovner omtrent med en gang, men våkner rundt 3 timer etter det, får pupp, men er lys våken. Så nå har jeg gitt opp å prøve å få henne til å skjønne at hun våkner midt på natta, hun er jo bare ikke trøtt, så jeg har begynt å ta henne opp. Nå ligger hun på golvet og leker med helseteppet. Det er bestandig i den tiden jeg ønsker å legge meg. Jeg har verken lyst til å legge meg kl 8 jeg eller er trøtt nok til det, så da blir det sånn. Hun er trøtt igjen etter 2-3 timer. I dag ble det kveld kl 9, dermed var hun lys våken kl 12. Så jeg må vel bare innfinne meg med at det er sånn og håpe at det ordner seg etter hvert. He he..
Dægern døtte Skrevet 8. januar 2009 #2 Skrevet 8. januar 2009 Gråter hun når hun er våken mens hun ligger i senga si da? Hvis hun ikke gjør det hadde jeg kanskje latt henne ligge til hun sovnet av seg selv igjen. Veslemor her kan våkne og ligge en stund helt våken før hun sovner igjen på sånn på kvelden/natta. Hvis du ikke tar henne opp går det sikkert ikke lange tiden før hun skjønner at her er det ikke noe bonus å være våken og sover isteden. Hva med å gi henne vann isteden for pupp, da mister hun også "interressen" for å våkne. Sikkert ting du har tenkt på eller prøvd da kanskje......
La vita è bella <3 Skrevet 8. januar 2009 Forfatter #3 Skrevet 8. januar 2009 Ja, det har jo som sagt vart en måned, og jeg venta leenge før jeg tok henne opp. Er ikke en uke siden første gang jeg gjorde det. Hun er rett og slett ikke trøtt, og sovner ikke av seg selv før etter 3 timer. Hvis hun blir liggende i senga ligger hun bare og prater og styrer til hun skjønner at hun ikke får oppmersomhet, da begynner hun bare å sutre. Hun er tross alt et lite menneske, og det er slemt gjort å bare la henne ligge når alt hun trenger er å ligge på et varmt stu-golv og se at mammaen passer på.
Nattinatta Skrevet 8. januar 2009 #4 Skrevet 8. januar 2009 men hvis hun ikke gråter, men bare sutrer så hadde jeg latt henne holde på... natt er tross alt natt!! De gjør seg til vaner, og vaner kan være vonde og vende... Ta en kamp... finnes jo flere "metoder" uten å ligge å grine Hvor gammel er hun?
La vita è bella <3 Skrevet 8. januar 2009 Forfatter #5 Skrevet 8. januar 2009 Hun er 4,5 mnd. Jeg har alltid vært konsekvent på at natt er natt og at hun må holde seg på soverommet. Og det er jeg fremdeles. Når jeg har henne i stua er det dempet belysning, ingen lyder og ingen prating eller leking. Jeg var egentlig ikke ute etter råd og tips, da jeg har innfunnet meg med at det er sånn det er og sånn vi kommer til å ha det. Jeg tror nemlig det kommer til å gå seg til...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå