Gå til innhold

Et barn som klorer mitt barn i barnehagen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er en gutt i bhg hvor sønnen min går, som klorer.

Han klorer alle. Og jeg blir så sint så sint.

Gutten min har blodige, lang rift i ansiktet ganske ofte. Irritasjonen min bare vokser, siden jeg blir minnet på det bare jeg ser på ansiktet hans.

Han er 17 mnd, har nettopp begynt i bhg og når den andre gutten kommer og klorer, står han bare der og tar imot. Litt sånn sjokkert liksom. Får så vondt i hjertet.

Jeg regner med at det alltid vil være noen "slemme" barn, enten det er bhg eller skole.

Men er det noe jeg kan gjøre ? Hva gjør dere som har opplevd noe av det samme ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Klarer de ikke å hindre det så må de pålegge foreldrene å klippe neglene på ungen hver dag, og gjør de ikke det ville jeg spurt om barnehagen ville gjort det... Da kan gutten din unngå noen sår...

Skrevet

Er nok redd du må regne med litt "svinn" i bhg, plutselig en dag kan det være ditt barn som evt klorer, biter ol.

I bhg til mine barn blir vi best om at barna skla ha omtrent nyklippete negler hver dag.

Er jo noen barn som er mere på en andre, må bare prøve å hindre det så godt man kan og prøve å fortelle det barene som klorer at det ikke er lov, men er jo ikke så lett det helle hvis det er et lite barn.

Skrevet

var det den gutten eller din som var 17 mnd? de burde jo klare å skjønne "nei" på den alderen?

er litt nervøs for min lille gutt, han begynner i bhg. til mandag, og han er ille glad i å bite folk....ikke for å være slem, men tror det er moro, selv om vi sier strengt "nei" og tar han vekk... vet ikke hva vi skal gjøre...men håper de ved råd i barnehagen...

er ikke sikkert denne gutten gjør det med vilje da, får da ikke håpe de er så slemme så tidlig..

Skrevet

de skjønner godt nei men det er jo da det er kjempe gøy å gjøre det igjen og igjen..

jeg får oxo vondt i hjertet om noen gjør emilie noe vondt.

men om de ansatte veit at han faktisk klorer endel så bør de følge ekstra godt med på denne gutten.

greit at man skal regne med litt svinn i barnehagen, men når barn kommer hjem med dype kloremerker hver dag så burde barnehagen jobbe med det, noe de kanskje allerede har satt inn tiltak for.

lykke til

Skrevet

Det er jo nesten så at ungen din burde tatt stivkrampe sprøyte...... skumle greier dette!!

Skrevet

Gutten min er 17 mnd. Han som klorer er et par mnd eldre.

Han gjør det nok med vilje, siden jeg så det helt tilfeldig en dag. Han gikk helt bevisst bort og klorte. Men jeg tror IKKE det er for å være slem. Det første jeg tenkte var at han ville ha oppmerksomhet. Og siden han ikke har begynt å prate/si noen ord enda, så er nok dette "språket" hans.

Og til Anonym over her: Det er klart at det en dag kan være omvendt. Men jeg synes ikke det hadde vært noe hyggelig det heller, om sønnen min gjorde sånne ting mot de andre barna i bhg. Må sikkert regne med litt svinn ja, er vel ikke mye jeg får gjort.

Skrevet

Snakk med de ansatte i barnehagen slik at de tar litt affere. Kan jo bli stygge arr av dette. Denne gutten skal skjønne at det ikke er lov.

Skrevet

Jeg husker den gangen min eldste datter var omtrent 1 1/2 og drog "alle" barn i håret. Det var helt grusomt som forelder! Hun førsto at dette var feil, men ju mer vi sa "nei", desto mer dro hun. Prøvde flere "pedagogiske", metoder men vet ikke helt om det virket. Dette varte i ca noen måneder og så var ikke dette noe spennende lenger. Alle barnen i hennes gruppe var omtrent like gamle, og det var biting, dytting, kloring etc. Rene "kriget", den perioden. Det er noe som mange barn går gjenom i den aldreren og det går over! Ikke bli for sint... Det kan være ditt barn som klorer neste gang, og han er vel ikke "slem"?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...