Gå til innhold

Dere som gir hipp mme..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hørt så mye forskjellig om å gi hipp 1 eller hipp 2 etter 4 mnd.. ble så forvirret så sendte de en mail.

spørsmålet var, skal man begynne å gi hipp2 når barnet er 4 mnd og har begynt å få grøt, eller skal man fortsette å gi hipp 1?

fikk dette i svar:

Tack för Din fråga!

Så här är det:

HiPP 1 innehåller alla essentiella näringsämnen som bebisar behöver. HiPP 1 är tänkt till att användas från barnets födsel (0 månader) till barnet blir 4 månader. Därefter är det tänkt att man skall byta ut HiPP 1 mot HiPP 2 och använda HiPP 2 så länge man behöver.

Men man kan också fortsätta använda HiPP1 hela tiden just för att den innehåller alla essentiella näringsämnen. Alltså det är inte nödvändigt att byta HiPP 1 mot HiPP 2 när barnet blir 4 månader.

HiPP 2 innehåller allt det som HiPP 1 gör och därtill kommer mer järn och mer protein. Alltså skillnaden är att HiPP 2 innehåller mer järn och protein.

Mer järn och protein gör att HiPP 2 ger en bättre mättnadskänsla.

Så svaret till Din fråga är att Du kan använda vilket som: HiPP1 eller HiPP 2. Vilket som passar bäst just till Ditt barn beror på Er vardag där hemma. Om Ditt barn är hungrigt mycket ofta kan det vara bra att välja HiPP 2 som mättar mer.

Vi vill dock påpeka att vi som säljare och distributör inte skall ge kostråd. Vi måste hänvisa till hälsostationen och de experterna som finns där.

Hoppas verkligen att svaret är till hjälp och ta gärna kontakt igen om det finns fler frågor.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå ble jeg virkelig forvirra her. Det var en lignende tråd her for en stund siden og da var svaret at Hipp2 bare var tilleggsmelk dersom barnet hadde begynt å få annen føde i tillegg. Da oppfattet jeg det som at det ikke innholdt alle næringsstoffene og at det var Hipp1 man skulle bruke som fullernæring. Må søke opp de trådene og se hva som står der....

Skrevet

De kom jo frem til noenlunde samme svar i den andre tråden da? eller misforstår jeg helt? jeg har gitt grøt og Hipp 1 i 3 mnd nå, ska man bruke Hipp 2 i stedet?

Skrevet

Nå har jeg også lest begge mail svarene - og de sier jo helt det motsatte av hverandre! Var på 4 mnd kontroll på tirsdag og spurte helsesøster om dette. Hun slo opp i materialet hun hadde fått fra HIPP, men fant ingenting om dette. Sa at hun skulle ringe og snakke med de da hun kanskje kom igjennom til en ernæringsfysiolog - hvilket jeg jo ikke gjør. Så jeg venter egentlig bare på å få høre fra henne. Skal gi beskjed om hvilket svar jeg får..

Skrevet

Hmm.. Jeg spurte også om dette på helsestasjonen, og hun ba meg sende de en mail. De skulle også selv ta kontakt. I permen på helsestasjonen stod det som overskrift til hipp 2: morsmelkerstatning, men det står jo tilskudd på esken.

Er jo veldig teit av hipp hvis de gir forskjellige svar. Så hva skal man stole på.. Hva gir dere, hipp 1 eller 2 etter fylte 4 mnd?

Skrevet

Jeg kommer nok til å fortsette med å gi hipp 1. Dette er absolutt noe det burde vært opplyst litt mere om på pakken.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...