Gå til innhold

Kan man vaske en teflonpanne i oppvaskmaskinen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

er du gal. ikke gjør det!

Skrevet

Jeg kjøpte ny teflon panne til over 1000 kr før jul og der stod det på esken at den kunne vaskes i oppvaskmaskinen.

Skrevet

Jeg har bare teflon, gryter og stekepanner - og vasker dem bare i maskin. Det har gått helt fint til nå;)

Skrevet

Jeg vasker den i maskinen sikkert flere ganger i uken. Men er du usikker så spør der du har kjøpt den. Åssen merke er det?

Skrevet

Jeg har kjeler og panner i teflon fra tre serier. I bruksanvisniingen til alle står det at de ikke skal vaskes i maskin da oppvaskmiddelet man bruker i maskinen er så sterkt at det kan skade teflonbelegget. Jeg aner ikke o dette gjelder alle teflonpanner.

Skrevet

gjør dere? oj. jeg bruker ikke såpe på dem en gang jeg.. hehe

Skrevet

De skal jo ikke engang vaskes med såpe!!

Skyll den så godt du klarer med rent vann og kost. Ha vann i pannen og gi den et oppkok, kok en stund, ca. 5 min. Også tar du en ny runde med kosten.

Da får du den garantert ren.

Skrevet

Kommer sikkert an på gryten...

Men jeg har aldri skjønt dette med å sette gryter i oppvaksmaskinen. Tar jo masse plass og bare to minutt å vaske for hånd... Teflon er jo det enkleste å vaske også!!

Skrevet

Men det tar jo bare ti sekunder å sette på oppvaskmaskinen;) Jeg er lat som bare det, hehe.

Skrevet

På emballasjen til stekepanna vår sto det at den kunne vaskes i oppvaskmaskin. Men har ikke prøvd enda, så vet ikke om det stemmer. Har vasket den med vanlig oppvaskmiddel noen ganger, og det har gått helt fint.

Skrevet

Innsiden er grei å vaske for hånd, men ikke utsiden. Desuten liker jeg å kunne sette alt o oppvaskmaskinen med en gang. Da ser kjøkkenet så mye mer ryddig ut enn med ting på benken som venter på vask.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...