Gå til innhold

Skal begynne å gi gutten på 7 mnd middagsglass. Kan noen se hit litt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten får grøt til frokost og kvelds + mme til alle måltid.

Tenkte jeg skulle begynne å gi han middag.

Har gitt han noe middag før, da potet og gulrot som jeg laget selv, men sluttet med dette da gutten ble syk etter råd fra helsesøster.

Det jeg lurer på er om det bare er til å kjøre på med middagsglass, og eventuelt annen mat? (skive, frukt osv.)

Eller bør jeg gi han litt og litt nå til å begynne med, slik som med grøt?

For å se om han reagerer på noe eller får magevondt. Eller går dette greit nå når han har blitt så stor?

Jeg har virkelig ikke peiling.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ei jente på nesten 7 mnd, og har gitt middag et par mnd. I begynnelsen så var jeg litt forsiktig. Står jo at glassene holder to døgn åpnet, så da går de til 3 måltider. Kasta litt mat og i begynnelsen. Nå etter at jeg har begynt på 6 mnd-glass, så bare gir jeg henne full porsjon når jeg prøver en ny matrett. Jeg syns også at dette er skikkelig vanskelig. Strever også med drikkemengde jeg da. Jenta mi har bare fått erstatning, og jeg har enda ikke fått henne til å drikke vann. Så når jeg kutter melkemengde til fordel for fast føde, så får hun jo i seg mindre veske. Vanskelig

Skrevet

Hei og takk for svar!

Dette med drikkemengden sliter jeg også med!

Har ikke balt med dette før, men etter han ble syk (oppkast og diare) har vi liksom ikke kommet inn i "rute" igjen.

Han drikker mye mindre enn tidligere. Synst han får i seg litt lite veske. Kanskje 400-500 ml per dag.

Skrevet

Hei. Jeg ville ha begynt litt forsiktig. Denne magen er jo så sjør, så ta det rolig i begynelsen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...