Gå til innhold

panikk!!!!!! 800mg ibux!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har influensa og feber...min mann skulle finne to paracet til meg, men tok feil. fikk i stedet to tab med ibux a 400mg, altså 800mg til sammen!

Dette oppdaget jeg en time etter de var tatt... huff huff! Nå er jeg redd jeg har skadet den lille! Er i uke 9!

Skrevet

Oj da, ring apoteket å spør for sikkerhetsskyld, det som er døgnåpent.

Skrevet

mest sannssynlig går det bra!:) Tok selv 2 ibux før jeg viste jeg var gravid, har en perfekt 4 åring jeg:)

men for å berolige deg, så kan du godt ringe legevakt/døgnåpent apotek.

Det går jo uansett ikke å gjøre noe med, for ibux'n er jo absorbert i magen din! Men som sagt, mest sannssynlig går det bra!:)

Skrevet

Ikke bekymre deg.. Tenk på hvor mye man gjør før man veit at man er gravid..Rusmisbrukere føder jo også barn. 2 ibux går nok bra da. Er jo faktisk folk som har vært i narkose før de visste de var gravide.. Men ring legevakt, så slipper du bekymring:) Lykke til!

Skrevet

Hei hei;) slapp av du, ingen skade har nok skjedd, det er helst i de 3 siste mnd av svangerskapet at ibux har noe påvirkning.. men en vil at en skal unngå det hele svangerskapet. men det er vist en bruker smertestillende veldig ofte, har du skikkelig hodeverk en dag, og ikke har paracet så gjør det ikke noe med ibux, om du ikke har tatt det på lenge.

Skrevet

Jeg brakk ankelen i uke 5-måtte til sykehuset hvor jeg fikk morfin, kvalmenedsettende, røntgen, spinalbedøvelse, blodfortynnende, mer røntgen, antibiotika, andre smertestillende, satt kateter og opplevde så og si all driiit som du ikke skal oppleve som gravid, og var nå på mandag på første UL(er 11+6) og så et nydelig lite foster som sprelte og hadde bankende hjertet.

Tror du overlever:)

Skrevet

Takk for alle svar! Litt roligere nå! :-) selv om dosen min var noe høy!

Skrevet

Dosen er ikke så alvorlig høy. Enkelte revmatikere bruker 800 mg 3 ganger daglig. Og ibux kan brukes dersom strengt nødvendig hos gravide i 1. og 2. trimester, men selvfølgelig... en bør helst ungå det.

Gjort er gjort. Det går nok bra skal du se.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...