happyhappy2 Skrevet 7. januar 2009 #1 Skrevet 7. januar 2009 Kan jeg ikke bare ha kokt vann i kjøleskapet,ta ut og varme i micro,og deretter blande i pulver??eller er det feil også??
Gjest Skrevet 7. januar 2009 #2 Skrevet 7. januar 2009 Jeg gjør det på den måten, Har gjort det i 5 1/2mnd nå! Synes det er veldig greit å gjør det sånn.
"husmor"med lille Nora Skrevet 7. januar 2009 #3 Skrevet 7. januar 2009 eg gjorde som deg. kokte vann og satt det i kjøleskapet. varmet det i microen og tok pulver i etterpå.
**Lillemy** Skrevet 8. januar 2009 #4 Skrevet 8. januar 2009 Gjør det slik jeg også. Kokt vann i kjøleskapet og pulver i en dispenser. Vips... Ferdig mat på 30 sek.
Mor Løvehjerte Skrevet 8. januar 2009 #5 Skrevet 8. januar 2009 Og jeg også... hehe, vi lærer av hverandre her inne. Var alene med ansvaret for jenta fra hun var 15 dager (samboer i Afghanistan) og måtte finne en enklere løsning. Er i utganspunktet litt småhysterisk for å gjøre noe galt, men koker vann og fordeler i flaskene, setter på ringen og transportlokk. Tar ut en flaske og hiver den i microen. Har digitalt termometer som er kjøpt på Clas Olsson, så det er enkelt å sjekke temperaturen. Min erfaring er at man bør ha litt mer vann i flaskene enn det man skal bruke, for noe fordamper. Heller bare ut overskuddet når jeg har varmet opp. Jenta mi er 5 mnd og har ikke tatt noen skade av denne metoden.
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2009 #6 Skrevet 8. januar 2009 Er ikke noe galt å gjøre det sånn. Det viktigste er at melkemåltidet blir laget ferskt hver gang. Det som ikke er anbefalt er å lage helt ferdige flasker å sette i kjøleskapet, for så og varme opp i micro. De gjorde det før i tiden, så det går jo greit det også, men de har vel lært litt mer nå.
Daquiry Skrevet 17. januar 2009 #7 Skrevet 17. januar 2009 Vi bruker iskaldt vann fra springen som vi varmer i mikroen. Det kan vi trygt gjøre, siden vi bor i en storby og vann kvaliteten er bra. Men dette skal man ikke gjør hvis man har egen brønn, f.eks. http://matportalen.no/artikler/2008/2/1204288690.71
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå