Anonym bruker Skrevet 7. januar 2009 #1 Skrevet 7. januar 2009 Hun får ikke pupp lenger, den kuttet hun ut selv da hun var 10 mnd. Men hun koooser seg virkelig med flaska, og har hittil fått den etter frokost og før leggetid på kvelden. Nå nærmer hun seg året, så hun har vel i grunn ikke behov for den i forhold til næringensskyld, men er det greit å fortsette med den en stund til? Jeg tenker da først og fremst før natta.
line_n & sara Skrevet 8. januar 2009 #2 Skrevet 8. januar 2009 sånn har vi det også, sara elsker flaska si, og hun er faktisk snart 14 mnd! slutta med amming for et par mnd siden, da ville hun ikke mer, og da begynte jeg å gi henne en flaske med tillskuddsblanding (hipp2) hun får en flaske når hun skal sove på dagtid, og en flaske ved leggetid, denne kveldsflaska har vært fast siden hun var et par mnd, så den er veldig innarbeida! hun koser seg veldig med disse to flaskene om dagen, og jeg synes egentlig hun skal få kose seg med dette litt til, jeg, da! litt kos er jo lov! men vi kan jo ikke fortsette i det uendelige, en dag må vi jo slutte!
Helene <3 Sarah&Anniken Skrevet 8. januar 2009 #3 Skrevet 8. januar 2009 Det bestemmer dere heldigvis selv Jeg gir snuppa på 20mnd ei flaske melk om kvelden før tannpuss.. Det er et kveldsrituale jeg har veeeeldig vanskelig for å legge av meg.
Barbafin Skrevet 8. januar 2009 #4 Skrevet 8. januar 2009 Flasken behøver du vel ikke kutte ut, men kanskje skifte til vanlig melk etterhvert? Småen min (14 mnd) får fremdeles formiddagsflasken sin, men lettmelk istedenfor Hipp. Hs sa at maks melkeinntak burde være 600ml, men vi er ikke i nærheten så da regner jeg med det er greit. :-)
Gjest Skrevet 8. januar 2009 #5 Skrevet 8. januar 2009 Hvorfor ikke? Det er jo ikke noe galt med nan, bortsett fra prisen.
kitty08 Skrevet 9. januar 2009 #6 Skrevet 9. januar 2009 Klippet fra babycenter.com. Det anbefales å slutte med flasken innen de er 12 mnd, men satan så vanskelig det vil bli ... This is a great age to begin moving away from the bottle, before your baby begins to grow overly attached to it, as she might to a "lovey." Most doctors consider 9 to 12 months to be an ideal bottle-weaning window — the longer you wait, the harder it will be. Switching over to a cup is also better for your baby's dental health, as prolonged slurping from a bottle of anything containing sugar (even things with "natural" sugars, like formula, milk, and some juices) increases the risk of tooth decay. It's helpful to use plastic cups with spout tops, or "sippy cups," during the transition between the bottle and a "real" cup. In fact, you might stick to sippy cups throughout the preschool years because the top tends to prevent spills. If the sippy cup is a little hard for your baby to get used to, consider a cup with a spout that's more like a bottle nipple. Whatever cup you decide to use, make sure it's unbreakable. Introduce the cup by filling it with some water and letting your baby experiment. Or try filling it with some breast milk or formula and offering it instead of a bottle for one feeding each day. It's best to substitute cup for bottle at times when your baby is alert, rather than using it to help her fall asleep. On the other hand, some parents swear by the cold-turkey approach — getting rid of all the bottles and going straight to a cup. If your baby is healthy and developing on schedule, she may be able to make that switch with only a day or two's fuss. If, during the transition, your baby drinks less milk or formula than she usually does, that's okay. She'll probably be back up to her old levels before long.
dåsa06 Skrevet 9. januar 2009 #7 Skrevet 9. januar 2009 Datteren min er akkurat fylt 2 år, men får fortsatt ei flaske med melk på morgenen og kvelden. Dette mest for kosens skyld, hun drikker veldig greit av kopp og glass også, men syns hun godt kan få kose seg med flaska si en stund enda. Hun sliter også med magen sin, og får noe flytende medisin blandet med melka si, og det er lettere å få det i henne fra flaska enn fra glass....
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2009 #8 Skrevet 9. januar 2009 Vi slutta med kveldsflaska ved ca16mnd alderen, det var helt tilfeldig at vi sluttet da, var syk og ville bare ha vann og blei da avvendt med koseflaska på kvelden, var tildligere avhengig av den for å sovne, men da dette behovet var borte valgte vi å kutte det ut for å slippe problemer med avvenning senere! Vi bytta over til kumelk i flaska ved ca12mnd bare. Vi hadde nok fortsatt med flaska en stund til, men nå ble det en naturlig stopp på det behovet. Du gjør det du føler er best for barnet ditt, ikke noe galt med å fortsette med koseflaske, ville bare byttet over fra nan til kumelk etterhvert!
PrincessEleanorღLeah 24.07.07ღ Skrevet 10. januar 2009 #9 Skrevet 10. januar 2009 Vi byttet til vanlig melk ved 12 måneders alder, og etterhvert også flasken på morgenen. Nå får hun en flaske melk før hun legger seg, etter kveldsmaten. Av og til får hun en flaske i sengen om hun våkner veldig tidlig, og vi har lyst å sove litt til
Merethe ♂ ♀ ♂ ♀ Skrevet 11. januar 2009 #10 Skrevet 11. januar 2009 Vi byttet også til lettmelk da han ble ca et år. Men flasken fortsatte vi med, og han får den ennå (men drikker selvfølgelig vann i løpet av dagen fra kopp etc.) Greit å ha d-dråpene oppi også, for vi vet han drikker alt! :-) Han er 20 mnd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå