gullhøna & spire juli Skrevet 7. januar 2009 #1 Skrevet 7. januar 2009 Jeg vurderer å kjøpe en tfk twister, men lurer litt på hvordan denne er å trille på diverse underlag. Hvordan er den i snø? Fungerer den godt på grusveier og på skogveier? Jenta mi er 10 mnd. Hva er dere fornøyde/misfornøyde med når det gjelder denne vognen?
Makko med to små gutter Skrevet 7. januar 2009 #2 Skrevet 7. januar 2009 Jeg har den og er godt fornøyd. -Bruker bagvogn ennå, og den er mye mer ustabil enn sportsvogna, men egentlig ikke noe problem så lenge jeg ikke går med bikkja og svingbart hjul (self. kun et problem når udyret KASTER seg til sida). - På grusveier og skogsveier (har ikke gått på sånne som ikke blir vedlikeholdt i det hele tatt) har jeg ingenting å utsette, dette går helt strålende. - Sliter litt med så mye snø som det er ute nå, men det er svært vanskelig kjøreforhold med bil også (og der er det jo bra brøyta i motsetning til på fortauene), så vil tro det er vanskelig med alle vogner. Før de siste dagene har jeg ikke tenkt over at snø er et problem. - Den er lett å manøvrere - Litt treningssak å få vogna f.eks. opp og ned på fortauskanter etc med svingbart hjul. I starten følte jeg at vogna tippa, men nå tenker jeg ikke over det engang. - Håndbrems er praktisk i de aller bratteste bakkene, men ikke en stor greie for meg. -Blir kanskje andeldes når mini blir 15kg? -Tar liten plass i bilen, og enkel å slå sammen/sette opp (derfor jeg kjøpte den!) -Bagen er litt liten, må snart bytte, men mini vil uansett se litt mer... Men det er trangt om plassen med voksipose i! -Drar inn fryktelig mye snø, det gjør kanskje alle, men med skivebremsene er det litt vanskelig å børste av all snøen. -Ikke kjøp regntrekk, de er tykke, tar mye plass og tåler dårlig kulde. Stormtrekket og et universalregntrekk er tingen. -Alt i alt veldig godt fornøyd med vogna :-)
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2009 #3 Skrevet 7. januar 2009 Er den beste vogna jeg har hatt. Minuset er vel litt liten kurv under som er litt kjelkete å komme til, men samtidig så er det faktisk et pluss også, fordi da er den ikke så lett utsatt for lommetyver som vil stjeler stellebagger heller. Egentlig perfekt på alle underlag, men i disse dager med snart halvmeteren snø er det en god ide å montere på vogna ski Jepp, tyskerne har skjønt det! http://www.fruitandjuice.de/kiwaski-kinderwagenski-a-3121.htm Ellers, snø fjernes enkelt med en bitteliten bilsnøkost. Også et pluss for smålommene. Perfekte for plaster, repsett og annet småtterier.
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2009 #4 Skrevet 8. januar 2009 Forresten, glemte å si; Vær veldig forsiktig når du kjøper denne vogna! Stor kule foran på oppheng for avtagbart fremhjul er GAMMEL vogn. Liten kule foran er NY vogn!!! Masse gamle vogner til salgs, og årsaken til skifte av kule er fordi den gamle kunne bli slarkete. Ellers, så sjekk ut vogna i carbo MANDARIN Peneste jeg har sett. Og ei vogn som folk snur seg etter. Flere som har spurt meg om det virkelig er ei tfk-vogn jeg har, og det er det
gullhøna & spire juli Skrevet 8. januar 2009 Forfatter #6 Skrevet 8. januar 2009 Tusen takk for tilbakemeldinger!! Blir nok kanskje denne vognen
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2009 #7 Skrevet 8. januar 2009 Kula sitter foran, og oppå der fronthjulet er, og er den dingsen du bruker til å løsne selve forhjulet. Himmel og hav for en tungvint forklaring, men var den beste jeg greide å få skrevet akkurat nå Jeg VET at det har vært en del slark i de gamle kulene.
Sylteflesk Skrevet 8. januar 2009 #8 Skrevet 8. januar 2009 Hvor stor er henholdsvis stor/liten kule? Når kom de nye vognene? Er nysgjerrig på hva jeg har ...
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2009 #9 Skrevet 8. januar 2009 http://cgi.ebay.de/TFK-Joggster-Twist-Carbo-Blau-NEU-sofort-lieferbar_W0QQitemZ350129062955QQcmdZViewItemQQptZDE_AllesUmsKind_Baby_Kinderwagen_Buggies?hash=item350129062955&_trksid=p3286.c0.m14&_trkparms=72%3A1229|66%3A2|65%3A12|39%3A1|240%3A1318 http://cgi.ebay.de/TFK-Joggster-Twist-CARBO-MANDARINE-2008-Neu_W0QQitemZ230317157959QQcmdZViewItemQQptZDE_AllesUmsKind_Baby_Kinderwagen_Buggies?hash=item230317157959&_trksid=p3286.c0.m14&_trkparms=72%3A1229|66%3A2|65%3A12|39%3A1|240%3A1318 her er link til to forskjellige.. Er det den blå som er best da eller?? noen som vet?
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2009 #10 Skrevet 8. januar 2009 Dytter, håper på svar... Var det ikke noe med bremseskivene, hvilken farge skal det være på de for at det skal være den beste modellen?
Makko med to små gutter Skrevet 8. januar 2009 #11 Skrevet 8. januar 2009 Har ikke sett på bildene. Men den gamle modellen har en svart "kule", mens den nye modellen har en kremhvit "kule". Vi har den gamle, -slarken kan faktisk fikses på 2sek med et skrujern (jeg måtte vel og merke løsne skruene). Byttet til sportsvogn i dag (selvom han ennå ikke er 5mnd), både jeg og lillegutt er så langt fornøyd med det!
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2009 #12 Skrevet 8. januar 2009 Takk, ja det fremgår tydelig av bildene at den ene har svart og den andre lys kule :-) Da vet jeg hva jeg skal se etter. Kjøper i Tyskland til litt over 400 eur inkl frakt, henter i Sverige. Er det billig eller finnes det billigere alternativ?
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2009 #13 Skrevet 9. januar 2009 hva mener du med slark, og hvordag fikset du det?? Lurer på om det kan være det jeg sliter med.. Lager litt lyd som det virker som det kommer fra kula og vogna er vaskelig å svinge ene veien..
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2009 #14 Skrevet 9. januar 2009 Jeg har ny-vogna av tfk i carbon MANDARIN Nydelig vogn med sjeldent trekkfarge.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå