Merethe ♂ ♀ ♂ ♀ Skrevet 7. januar 2009 #1 Skrevet 7. januar 2009 På skje eller rett i munnen? Ga gutten min tran, men denne gangen orker jeg ikke alle tranflekkene! Tar omega3 selv og gir d-dråper til vesla. Ga henne på teskje i dag, og det er vel det greieste, hun holder seg jo ikke rolig så jeg kan dryppe rett i munnen!
lilleღpersille Skrevet 7. januar 2009 #2 Skrevet 7. januar 2009 Har gitt på en liten t-skje. Funker kjempebra og hun blir også litt vant til å få en skje i munnen. Nå drypper jeg i kveldsgrøten hennes
♥ En jente og en gutt ♥ Skrevet 7. januar 2009 #3 Skrevet 7. januar 2009 Jeg gidder ikke heller å gi tran, tar og omega-3 selv og drypper de d-vitamin dråpene rett i munn, noen ganger bommer jeg da, men han får 5 dråper i munn ihvertfal. Mindre søl med de d-dråpene + at han gulper ganske mye og den tranen stinker og lager stygge flekker på tøyet hans.
Gjest Skrevet 7. januar 2009 #4 Skrevet 7. januar 2009 Drypper rett i munnen. Hun vet hva som skjer så hun gaper selv når hun får dråpene nå.
NormaJean Skrevet 7. januar 2009 #5 Skrevet 7. januar 2009 jeg har også gitt opp tran, for noe drit..... alt ble gulpet opp, gjerne 1 time etter at jeg gav det.alt blei flekkete tar og drypper d-vitamin dråpene rett i munnen, tar en finger på haken hans og kiler/drar leppen litt ned, da begynner han å gape og plupp, inn går det;) (men vil bytte tilbake til tran når han slutter å gulpe så mye og spiser grøt)
Gutt08<3spire13* Skrevet 8. januar 2009 #6 Skrevet 8. januar 2009 Jeg blander dråpene i flaska jeg, det sa de på helsestasjon var helt greit, og det kunne jeg også gjøre om jeg evt ville begynne å gi tran. syns d vit dråpene er topp, så vil ikke gi tran istedet. Men drypper de altså rett i flaska:)
blomsterjenta Skrevet 8. januar 2009 #7 Skrevet 8. januar 2009 hei! hva heter d-vitamindråpene du bruker? jeg gir datteren min på 8uker tran, men er allerede lei av tranlukta. klærne hun har gulpet på lukter tran etter vask, og selve jenta lukter tran innimellom! hun nyter ikke smaken akkurat, heller..... tenkte å prøve d-vit selv. tar omega3 selv, som du, og hun får jo noe av det gjennom morsmelka.
Merethe ♂ ♀ ♂ ♀ Skrevet 8. januar 2009 Forfatter #8 Skrevet 8. januar 2009 Bare spør etter d-dråper på apoteket. Gikk gjennom babyklærne fra førstemann, og mange er ødelagt av trangulp. Man får også nok av lukten!! Mener det holder når jeg tar omega3 og i tillegg gir henne d-dråper. Det er jo veldig greit hvis man gir flaske (som Linn over her), men når man bare gir pupp... Jeg gir på teskje så lenge. Mye styr å pumpe ut og gi flaske bare for å ha noe å blande d-dråpene i! Senere er det jo veldig greit, da dryppet vi bare dråpene oppi en skje med grøt (i stedet for å blande med hele grøten, det er jo ikke så lett å si hvor mye de spiser) eller i en flaske melk.
yvve73 Skrevet 8. januar 2009 #9 Skrevet 8. januar 2009 Blander det i grøten vi. Var litt trege til å starte med disse dråpene, begynte ikke før vi startet med grøt.
Kjerstipusen og Ane-mor Skrevet 8. januar 2009 #10 Skrevet 8. januar 2009 Nå var det jo ikke tran du spurte om da, men svarer likevel jeg Vi prøvde oss først med å gi tran med engangspipette. Sprøytet det inn i munnen hennes, helt bakerst på kinnet. Har aldri vært borti så mye hylskriking jeg. Og om hun fikk det til spyttet hun det rett ut igjen også. Så hadde jeg ikke flere pipetter en dag, og etter noen dagers somling fant jeg ut at vi fikk prøve med skje. Og det gikk ned med et smil! Så nå tar vi tran på stellebordet, før pysj, og gjerne før badet også. Gir det helt uavhengig om hun skal ha mat eller ikke jeg, hun gurgler det jo bare i seg så Poenget mitt var at snuppa liker helt klart bedre å få ting på skje enn å få det sprøytet/dryppet rett i gapet. Skjønner jo forsåvidt det om jeg tenker på hva jeg hadde ønsket også!
Merethe ♂ ♀ ♂ ♀ Skrevet 8. januar 2009 Forfatter #11 Skrevet 8. januar 2009 Gutten vår gikk det også greit å gi tran på skje. Problemet var når det kom opp igjen i gulpen! :-) Det gikk greit med d-dråper på skje, men hun er jo bare fire uker og skjønte ikke helt at hun skulle svelge. Kanskje melke ut et par dråper pupp og blande i...
Bolle.i.ovnen Skrevet 8. januar 2009 #12 Skrevet 8. januar 2009 Hei! Jeg gir det med tåteflaskesmokk! Det pleier å gå kjempebra om snuppa er passe sulten. Tar gjerne litt tid før hu får sugd i seg alt, men det blir ikke noe søl og jeg veit at hu får i seg det hu skal.
Slæsh84 Skrevet 8. januar 2009 #13 Skrevet 8. januar 2009 Hei, Hun ligger på stellebordet,så sier jeg at nå skal du få dråpene så nå må du gape. Da gaper hun og jeg teller hver dråpe som kommer i munnen. Ingen problem her.. Hvorfor dille med teskje ol når en bare kan druppe direkte i munnen..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå