Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

åh.nesten sånnn at man glemmer slitet med å prøve i over to,med hurmon kurer og utallige blod prøverfølte en stund at jeg "spriket" mere til gynokologen enn hva jeg gjorde til type,hehe.men jeg har en liten spire som håpper rundt i mammas mage.jeg er selvølgelig fortsatt bekjymret men det går frem over .hjertet banket og spiren dansen.jeg fikk med meg ultr lyd bilde.kjøpte en liten ramme der jeg puttet bilde i og pakket det inn til tpin.han spilte fra øre til øre.jeg tok en liten film snutt mens jeg lå der også.jeg vil si til alle oss slitere at det er verdt å vente på og sliten vi har gjort blir fort glemt.til dere som ikke kan få bar er det veldig trist og jeg føler md dere.jeg har også mistet ett par ganger så alt er ikke glemt,jeg bare håper at spiren vil bli hos meg nå, jeg vil fortsatt være her inne om jeg får lov..marken og meg...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så koselig! Gratulerer så mye med dansende spire:)

Tror og håper at det går bra denne gangen:)

Skrevet

tusen takk.jeg er liv redd for at det skal gå galt.typen og jeg krangler mye i det siste og jeg merker at det gjør meg urolig og får vondt i magen av det.det har liksom ikke godt opp for han at jeg er gravid og derfor ba jeg gyn om en ultralyd så han fikk se.det er også kjekt med kamera på tlf så han fikk se at marken hoppet rundt.problemet nå er at han nevndte dna test.jeg braste ut i gråt.tenk å si noe sånt.jeg har nå mest lyst å gå i fra han.her skal jeg gå ni mnd uten at han gleder seg og innbilder seg at det ikke er hans barn.dette er ubeskrivlig vondt.jeg sover ikke om natten og går bare å grubler.er dette mulig.om han har grunn til å tro at det ikke er hans?han har hørt rykter om at jeg har vært utro.noe som selvfølgelig ikke er sant,jeg får ikke overbevist sannheten før barnet er født og da kan det være forsent for forholdet er jeg redd.måtte bare få det ut jeg.jeg er lykkelig men ulykkeig. lykke til,til deg også.klem

Skrevet

Uff dette høres ikke bra ut. Jeg regner med at typen har sjekket sine svømmere tidligere? Bare så han ikke av uvitenhet om egne kvaliteter tror du har vært utro og dermed blir usikker tenkte jeg.......

Menn er rare, og mange menn reagerer dessverre ulogisk når de kommer i situasjoner der de er usikre og ikke har kontroll over.

Be kanskje om at dere skal sette dere ned, be gjerne om enighet om å få hjelp fra familierådgiver slik at kommunikasjonen blir best mulig en tid der hormoner gjerne løper løpsk for mange jenter, og vi dermed trenger enda mer bekreftelse fra menn enn tidligere om dere kjærlighet og engasjement.

Det har hjulpet mange par (jeg jobbet litt med slikt tidligere) til å snakke ut og fjerne usikkerhet fra begge parter.

Jeg ble så glad når jeg leste at du endelig har blitt gravid, det unner jeg deg virkelig.

Nå gjelder det bare å velge om du/dere skal gi forholdet en real sjanse og finne ut av det eller om dere skal bryte opp. Hvem vil hva? Mye kjærlighet må ligge i bunn i forholdet, dere har tross alt jobbet i 2 år (?) med å få barn sammen og har måneder etter måneder opplevd skuffelse sammen men ikke gitt opp. Så kjærligheten har bevist seg sterk for dere da, nå gjelder det å komme seg over denne kneika også om det er noe begge ønsker....

Lykke til, jeg håper dere finner ut av det. Skap trygghet for hverandre, del usikkerheten dere begge opplever med den andre og tør å være åpne og ærlige og gi hverandre respekt. Hør hverandre ut, og lytt til hva den andre faktisk sier. Er mann usikker på hva den andre mener, så spør om du/dere har oppdattet ting rett i forhold til den personen faktisk mente. Da skaper dere en bedre kommunikasjon og ikke minst; dere gir hverandre trygghet ved å lytte og fjerne usikkerhet.

Selv venter jeg på lap om 2 uker og har ringt gynk og bedt han sende inn søknad om IVF i går. Utålmodig, 3 år prøving snart er leeeeenge:)

Men godt å lese at alt er verdt det når mann først opplever å få det til:)

Skrevet

Uff, det var kjempetrist å lese! Jeg ser du har fått noen veldig fine råd fra to snart tre, så jeg har ikke så mye å tilføye. Du bør ta en rolig prat med han der du prøver å finne ut hvorfor han plutselig har blitt så usikker på deg. Selv om han har hørt rykter om at du har vært utro, så burde han stole på deg når du sier at det ikke er sant. Kanskje han aldri kunne se for seg at du skulle bli gravid, siden dere har prøvd så lenge. Så når det endelig skjedde kom det som et lite sjokk for han. Kanskje han trenger litt tid til å fordøye graviditeten, og at han prøver å ta avstand fra det ved å si at det ikke er hans. Dette blir jo bare spekulasjoner fra min side, men prøv og snakk rolig med han og gi han litt tid. Hvis du ikke når fram til han, så er det nok lurt å prøve parterapi. Håper det ordner seg for dere. Masse lykke til! Klem

Skrevet

hei.så utolig bra sagt av deg.tusen takk.han har tatt prøver også og alt der var i orden.han har fått høre av ei som tydelig har vært sjalu på at vi har endelig fått det til å spredd rykter.å vi har snakket ut om dette nå og han so meg er redd for at noe skal skje bådet med marken og med forholdet vårt.tror kansje hormonene er smittsomme hvis du forstår hva jeg mener.alt er ikke rosen røtt men det skal det el ikke være heller....livet er som en berg og dal bane,det går opp og ned og noen ganger rundt. jeg er takknemlig for svaret ditt to snart tre og ønsker deg og dine lykke til med hele mitt hjerte.klem.

Skrevet

tusen takk til deg også...to snart tre har gjort meg glad og det samme har du gjort.vi har snakket ut og vi skal pleie oss nå og ikke blande negative mennesker inn som vil ødlegge.jeg er så glad jeg har dere som jeg kan dele ting med og som jeg får svar i fra. takk dreamer 27pp. klem.

Skrevet

Så godt å høre at dere har snakket ut! Håper alt ordner seg for dere nå, snart begynner han nok å glede seg like mye over graviditeten som deg:) Bare hyggelig, det er jo derfor vi har hverandre her inne:) Klem

Skrevet

Så godt å høre at dere har snakket ut!!! Det var virkelig godt å høre. Menn er jo som sagt rare, de reagerer ofte svært annerledes enn oss jenter. Det vet jeg alt om fra egen mann i heimen:):)

Selv om vi ikke har klart å få barn ennå (to= mannen min og meg, og snart 3 er forhåpentlig en baby snart..) så vet jeg gjennom erfaringer at det er viktig å dele alt under graviditeten, tross alt så har vi jenter en stor mulighet til å endre adferd pga hormoner, en berg/dalbane hverdag som mennene ikke alltid henger med på ogsom kan skape stor usikkerhet og følelsen av at de føler seg "utenfor".

Bruk en kveld pr uke til å snakke sammen om fosteret, fortell og være gjerne helt åpen om du trenger mer omsorg og kjærtegn nå enn tidligere, si hva som gjør deg glad - la han få muligheten til å gjøre dette for deg ved at du forteller han hva som fungerer slik etter du ble gravid. (tenkte bare på dette etter som jeg mente jeg leste at du følte deg litt alene i graviditeten tidligere) Enten det er kjærtegne eller å kjøpe noe du har lyst på i butikken. SÅ han ikke blir redd for å tråkke feil, mange menn dropper å gjøre noe ekstra i frykt for å gjøre feil. Da er det iallefall opp til han å gjøre hverdagen enklere, og han trenger ikke være tankeleser:) Men ikke si ting og forvent at det skjer direkte i ettertid, si det for å gjøre det lettere for han å finne ut av tingene og la han gjøre det som faller naturlig for han når han føler for det.

Lykke til, det blir artig å følge med på svangerskapet ditt videre, du må holde oss oppdaterte her:)

Skrevet

..og for å dytte på "det mannlige egoet" som finnes imange menn med en dose ønske om litt mer babyengasjement, hvorfor ikke kjøpe noe til babyen som gjenspeiler hans interesser?

F.eks fotball drakt til favorittlaget i baby størrelse... Tøft for han å vise frem til gutta, kan skryte litt (og de er jo i lagets farger og har ingenting å si på hvilke kjønn det er)

Spill på hans hjemmebane med interesser, ofte en "homerun" for engasjement og hjertlige smil fra menn:)

Skrevet

å ja det lover jeg vettu,hva skulle jeg gjort uten dere...nå er marken ca 6,5cm dette ¨år fort å når jeg er i uke 13 så skal jeg feire,da er risken mindre,jeg har sagt at jeg trenger litt mere nærhet og varme nå men det skjer ikke stort.en annen hormonell ting er at jeg virkelig har lyst på sex.hehemen litt vanskelig alene så lenge han ikke er så inntresert.en ting er sikkert,menn er noen rare skapninger.blir her inne jeg.vil jo følge med på dere andre også.klem.

Skrevet

hehe.jeg forstår hva du mener og jeg kjøpte en blå body hvor det står "gleder meg til å treffe deg pappa" i str 50.så neste gang blir det fullt utstyr i mini størrelse i vålerenga.takk fot tipset

to snart tre

• 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...