Gå til innhold

Grøt og amming og sånn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi på 4.5 mnd har nå de siste kveldene fått full porsjon med grøt.

Er så redd for at dette skal påvirke melkeproduksjonen min i større grad. Ammer nå hver 3 time på dagen. Men gir grøt kl 18. Har lest at jeg egt burde gi bryst før grøt. Jeg har nå i prinsippet gitt bryst etter, men hun er da ikke så veldig sulten på mm. Nå i det siste har det da ikke blitt amming før kl 24 etter tilbud om mm kl 19. Og så blir det mm hver 2-3 time utover natta. Jeg må tilføye at jeg har ammet alt fra 1-3 timer før grøt, men prøver å unngå 1 time da jeg vil at hun skal ha denne porsjonen med grøt fordi hun ellers blir så fort sulten på bare mm.

Hvordan gjør dere det og merker dere noe på melkeprodukjonen? Håper på å høre hva dere gjør og erfaringer med dette.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heia... jeg er også redd for d samme..men har bestemt meg forå ikke stresse med d.. mister jeg melka så gjør jeg d...Har jo lite i utgangspunktet..derfor jeg begynte med mat rett før snuppa ble 4 mnd.. har nå gitt mat i en mnd.. og hun blir altså snart 5 mnd..

Jeg passer på å gi bryst en time før jeg gir grøt... eller ammer rett før vi står opp osv..hun spiser alikevel en hel porsjon grlt og vil enda ha mer.. og så gir jeg ofte mere bryst rett etter grøten..siden jeg ikke får i henne særlig mye vann... Om natten ammer jeg ca kl 1..og så alt fra 3-5..og så alt fra 7-9-..legger seg rundt kl 20...

Tror ikke det er lurt å stresse med ammingen.. jeg gir også pupp som mellommåltider innimellom..også for kosens skyld..og d bidrar også sikkert il å holde d igang... Jeg for min del syns amminga går bedre når som hun ikke kaver og hyler etter mat hele tiden...

lykke til!

Skrevet

Du mister overhodet ikke melken; ettehvert skal jo babyen spise grøt, middag, frukt osv hver dag samt kanskje sover fra 19 til 06 mens du fortsatt ammer. Produksjonen går selvsagt ned ettersom barnet spiser mer annen mat, men melken blir ikke borte. Jeg ammer fortsatt litt morgen og kveld selv om han spiser fire måltider mat per dag og er 9 måneder.

Skrevet

Takk for svar:)

Ja, det er jo sannsynlig at melkeproduksjonen vil tilpasse seg etter hennes behov slik som det alltid har gjort. Bare at hun nå får annen kost i tillegg. Alt er jo så nytt og jeg er førstegangs. Så godt å høre andres erfaringer! Merker at hun har roet seg en del etter at hun startet med grøt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...