ubuntu Skrevet 7. januar 2009 #1 Skrevet 7. januar 2009 Nå har både jeg og gubben lest bruksanvisning og sjekket at vi har gjort alt etter tegninga og som butikkdama viste oss. (kort belte, støttefot og forankringsseler er på plass) Har montert setet bakovervendt i baksetet på min Honda HRV. Men- hvis vi tar oppe på setet kan vi vrikke det en god del fra side til side. Noen som har det som kan fortelle om det skal være sånn? Erfaringer?? Supert hvis noen som har setet gidder å svare
Mrs. Bouquet Skrevet 7. januar 2009 #2 Skrevet 7. januar 2009 Dere har sansynligvis gjort det, men stram beltet godt hele veien, bøy evt. setet den veien dere skal stramma for at det skal bli lettere å stramme etterhvert under monterina. Forankringsselene må være så stramme som mulig. Prøv gjerne å ta framsetet litt bakover når dere skal stramme forankringsselene, for så å ta framsete litt framover igjen (der det skal stå) slik at de blir strammet ekstra på den måten.
Marianne og Kristoffer:) Skrevet 7. januar 2009 #3 Skrevet 7. januar 2009 Vi har dette sete, og føler at vi aldri får festet det bra nok.. hvis man sammenliger den vinglingen med sete til besafe?? eller hva det heter, så er cosmic ekstremt..
Mamma, mammaere, mammaest <3 Skrevet 7. januar 2009 #4 Skrevet 7. januar 2009 Vi har det setet og det sitter som STØPT i bilen. Jeg får ikke flyttet på et sideveis i det hele tatt. Her skal du få min oppskrift: Jeg tar først selen. Over bøylen på ene siden, under setet og under bøylen på andre siden. Klikker så selen på plass i låsen. Deretter tar jeg skulderselen tilbake rundt bøylen på lås-siden og fører den til slutt inn i den hekten som gjør at selen ikke er løs. Alt dette står i instr.boken. Nå er i teorien setet festet etter "boken", men setet står jo helt løst, og det er jo ikke akseptabelt. Det jeg nå gjør, er at jeg legger kneet mitt oppi setet, slik at det blir presset ned i bilsetet. Mens jeg holder presset hard så begynner jeg i ene enden av selen og strammer ALLE punkt etter beste evne. Strammer først ved ene bøylen, så ved neste, deretter ved låsen og til slutt drar jeg i enden og slipper den så opp i beltesnellen. Når jeg nå tar kneet bort fra setet vil det stå i spenn i sikkerhetsselen og det står HELT fast. Stangen forlenger jeg nå slik at den rekker helt i gulvet, før jeg strammer ekstraselene til gulvet etter beste evne. Når alt så er helt fast, så kjører jeg framsetet foran barnesetet bittelitt fram, noe som gjør at ekstraselene til gulvet blir HELT stramme. Nå står setet DØNN fast i bilen, og jeg kan garantere at dere ikke hadde greid å vingle et sete montert på denne måten i noen som helst retning. Jeg er kjempefornøyd med cosmic-setet, men det krever litt av personen som monterer det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå