Gå til innhold

har alle dere med babyer på 10 mnd

Anbefalte innlegg

Skrevet

faste legge rutiner?hun her blir me når vi legger oss.. :/

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har har hatt faste leggerutiner siden gullet var ca 3 mnd. Da ble han trøtt kl 21 og så gikk det nedover av seg selv.

Lenge la jeg han halv 8, og han sovnet momentant.

Nå når han har blitt 10 mnd har han blitt grusom å legge, men må legge seg til samme tid fordet... Synes det er bra å ha litt kveld uten barn.

Skrevet

Vi har hatt faste leggerutiner siden småtten var 4 mnd.da ble han lagt for kvelden kl 19.00 og sov hele natten uten avbrudd.

jeg er veldig glad for at vi har gode rutiner på alt med vårt barn.

jeg er glad for at kvelden er jeg og min samboers.

jeg liker og vite hva barnet skal når...ikke kontroll menneske,men det har gjort at jeg stoler mere på mitt barn og kjenner mitt godt.

Men alle er forskjellige...

Skrevet

Her var det faste leggerutiner fra tre måneder frem til lillegutt var ni måneder... La han våken i 18.00-tiden i sengen sin - fem minutter senere sovnet han av seg selv - for deretter ikke å høre en lyd før 13 timer senere... Fantastisk herlig! MEN så lærte lillegutt at det var veldig artig å snu seg i dèt han sovner. Så nå er alt bare kaos... utrolig slitsomt! Vi legger han, han ligger helt til han holder på å sovne, da snur han seg og roter rundt, til slutt ender det med hyl og skrik... I det siste har jeg gitt opp og gitt han pupp - da har han sovnet. Dette må det selvfølgelig bli en slutt på. Men i julen hvor vi hverken har vært hjemme, lillesprell har vært syk og han har fått fire tenner på kort tid - så har vi tydd til de raskeste løsningene...:S Så nå blir det å bite tenna sammen å komme i rutine igjen.

Faste leggerutiner synes jeg er et must å ha:) Det trenger jo ikke være de lengste rutinene:)

Skrevet

Bunnies by the bay:

Har du prøvd sånn sovepose? Lillegutt drev også med du nevner, snudde seg og baset rundt i sengen når han var rundt 7 mnd. Måtte hele tiden inn å legge han i riktig posisjon. Så kjøpte jeg sånn sovepose på H&M og fra den natten sov han helt rolig. (ikke sånn man binder fast altså)

Nå om dagen vurderer jeg sånn man binder fast i sengen, for han har blitt helt umulius, reiser seg opp og står i sengen og skriker hele tiden. (10 mnd nå)

Skrevet

jeg og vill ha legge ruiner....ser for meg mange kvelder med gråting for hun er så avhengi av meg..

Skrevet

Kan nok hende det kan bli litt av en jobb hvis du begynner å lage rutiner så sent....:-/

Skrevet

akkurat det jeg frykter ja...vill bare ligge inntill meg og kose pupp :/ skulle begynne med rutiner for lenge siden men mndene fløy..

Skrevet

Hehe... ja det er lett å glemme tid og sted med sin elskede baby..

Skrevet

Vet du, jeg trodde også at min bare ville ligge å kose pupp før han sovnet å at det var umulig å få han til å sovne selv i egen seng, men der tok jeg feil gitt:) Når han var 8,5 mndr la jeg han i sengen sin, sutret og pratet om hverandre i et kvarter før han sovnet. Andre natten sutret han i 3 minutt å sovnet. Tredje natten sutret han ikke i det hele tatt før han sovnet, våknet å sutret litt i 2 tiden på natten, men jeg tok han ikke opp for jeg tenkte at jeg skulle vente til han begynte å skrike. Det gjorde han ikke, sovnet fort igjen å våknet ikke før han hadde sovet i 13 timer ettet at vi hadde lagt han! Etter det har han sovet hele natten:)

Nå er han i seng mellom kvart over 8-halv ni å sover hele natten! Er helt herlig å ha litt fri på kveldene:) Å han sov aldri en hel natt før han fikk sovne selv i egen seng, så det er tydelig at han sover bedre..

Skrevet

Vi kjørte på med skikkelige rutiner når mini var rundt 4 mnd ( er nå straks 10). Det tok litt tid før de var innarbeidet, men det fungerer veldig bra :)

Starter 17.30 med litt pupp

- kveldsmat ca 18.00

- kveldsstell og tannpuss

- lese nattafortelling

- senga klokken 19.30

Det er bare å sette igang, går sikkert veldig mye bedre enn du tror! ;) Avogtil må man bare sette strek og være litt "hard", si at sånn gjør vi det nå, og sånn er dèt! De vet nemlig veldig godt hvordan å sno foreldrene rundt lillefingeren ;))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...