Anonym bruker Skrevet 7. januar 2009 #2 Skrevet 7. januar 2009 Vär streng med deg selv! Bestem deg for å ikke spise godteri annet enn i helgene (en av dagene) og så hold deg til det! Spis mindre posjoner, dropp fett på brödskiva og mosjoner regelmessig hver uke! Forvent at det kommer til å ta tid og ikke gi opp!!!! Jeg er midt oppe i det samme selv og klarer meg overraskende bra! Snakker til meg selv för hvert måltid; hold deg til en liten posjon, ikke ta to ganger osv. Når jeg er ute og mosjonerer visualiserer jeg meg selv en varm sommerdag da jeg ikke blir ille til mote av å ta av meg til bikini :-) Det er motiverende det! Lykke til :-)
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2009 #3 Skrevet 7. januar 2009 Begynn og tren og pass på hva du spiser. Lett å begynne å spise mere når en øker aktivitetsnivået. Selv gikk jeg ned 10 kg på 2,5 mnd vhja. vektklubben til VG. Syntes det fungerte veldig greit og vil absolutt anbefale den! Bare pass på at du ikke blir en av dem som underrapporterer mat og overrapporterer trening:)
Mandragora Skrevet 7. januar 2009 #4 Skrevet 7. januar 2009 Jeg har alltid slitt med overvekt, skal hive meg på et Grete Roede kurs nå - det funka for meg sist, gikk ned 15 kg. Men de kom dessverre på'n igjen, men denne gangen kommer jeg til å følge et hold vekten kurs etterpå. Synes det hjelper å slanke seg sammen med noen. Har satt opp en liste over hva jeg vil forandre - i detaljer (forsyne meg kun 1 gang til middag, snacks 1 dag i uka, trene 2 ganger i uka, kun èn skive og salat til lunch osv) og tar ett og ett mål. Når jeg har nådd ett mål går jeg på det neste. Funnet meg en fast aerobitime på treningssenter 1 gang i uka, skal øke til 2 g i uka etterhvert. Slanking er en ting men å holde seg der er noe helt annet, så det dreier seg om å endre livsstil. Har troa på å sette seg små mål så det bir en vane og man greier å følge dem i det lange løp Allièr deg med en venninne og push hverandre, da er det mye mer motiverende
*Rutletutt* Skrevet 7. januar 2009 #5 Skrevet 7. januar 2009 Spis frokost! Spiser du nok på begynnelsen av dagen/tidlig blir du mindre sulten på ettermiddag/kveld. Får opp forbrenningen. Drikk masse vann - 2-3l daglig. Gå tur! Er du ikke så glad i å trene er det å gå tur genialt. Gå i kjapt tempo og gi på i oppoverbakkene;o) Tenk på kalori-inntaket ditt. For å gå ned i vekt er det så enkelt som å få i seg mindre kalorier enn en forbrenner;o) Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2009 #6 Skrevet 8. januar 2009 Slankekurer fungerer ikke (jojo slanking), man må legge om livsstilen. Er det ikke meninga at man skal finne idealvekta si her og ikke gå ned og opp? Mange bra tips over her. Mannen min har gått ned 1 kg per dag da han droppet kveldsmaten (ikke spise etter kl 5), spiser god og sunn frokost, spiser seg mett til middag, men ikke stapper seg slik han gjorde før. Vi spiser aldri snaks her i huset og jeg skjønner ikke helt vitsen med det heller. Hender vi kjøper en liten sjokolade, men da kjøper vi alltid den minste. Dersom man har snaks en dag i uka lag sunn snaks. Utrolig mye godt man kan kose seg med egentlig. Oppkuttet frukt, grønnsaker og dipp (dipp av lettrømme og urter), en god kveldsmat med grove rundstykker og eggerøre. Lag sunn mat hver dag, til og med i helgene. Lasange kan man lage med sunn tomatsaus som er like god og karbonadedeig istedenfor kjøttdeig. Spis grovt brød. Sett en flaske vann med sitron i kjøleskapet slik at det frister mer enn brus og saft. Velg magre produkter framfor fete. Handl en gang i uka og skriv handleliste og middagsliste for hver dag. Det er økonomisk lønnsomt i tillegg. Begynn å trene. Vet ikke hvordan det er med tida di, men en liten tur ut hver dag er bra for både deg og ungene. LAg deg noen runder som du skal gå/løpe. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2009 #7 Skrevet 8. januar 2009 Skriv opp hva du spiser hver dag nå i en uke. Spis som du pleier og skriv når du spiser og hvor mye. Du blir nok overasket over hva man faktisk spiser i løpet av en uke. Se igjennom hva du kan ta bort og hva du kan erstatte med annen mat. Det beste er jo om du kan finne en livsstil som både du og ungene dine kan leve etter. Sett krav til deg selv som du kan overholde. Ta med ungene på bakedag i helgene, det setter de nok kjempe pris på og du kan bake gode og sunne brød og rundstykker. Som skrevet over kan du bytt ut snaks med sunnere snaks varianter. Her er oppkuttet frukt en sikker vinner. En variasjon kan være å ha frukt i småbiter (himmeldessert) med vanilje kesam på. Ha asunn mat letter tilgjengelig enn søtsakene. Ta mindre saus på maten og litt ekstra grønnsaker. Det er mange små ting som kan gjøre store utslag. Det beste er jo hvis du kan leve med de valgene du tar.
Linchen Skrevet 9. januar 2009 #8 Skrevet 9. januar 2009 Hvis du er godissugen - spis en frukt. Det hjelper som oftest. Hvis du fortsatt er sugen får du heller ta deg en godis for å roe uroen. En utskeielse vil ikke si at alt går i vasken. Stable deg på beina igjen - stå på!
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2009 #9 Skrevet 10. januar 2009 Hei Har ikke bestemte råd å komme med, men jeg kan si hva jeg har gjort. Når min sønn var 1 år, veide jeg hele 82 kg (jeg er 1.69 høy)!!! Jeg fikk sjokk, jeg var 65 kg da jeg ble gravid. JEg trodde ammingen skulle ta det... Nå er jeg 8 kg lettere etter 6 måneder og jeg har gått inn 12 cm på det brederste punktet i midjen og jeg har gjort det slik: - trener 3 ganger i uken, 2 ganger på time(step og core, bosu og styrke) og en gang ren kodisjon trening med sykling, roing og løping. - spiser frokost, lett youghurt med frukt musli - salat til lunsj - god middag - aldri mat etter 6-7 om ettermiddagen! - en dag i uken har vi alt vi ønsker oss! - også belønner jeg meg selv med litt nye klær i ny og ne....men på lav budsjett ( elsker 50% dagene på b-young...)- -også går jeg hver 4-6 uke og veier meg og måler meg hos fastlegen min, og det er faktisk veødig kjekt! Lykke, lykke til! Vil være anonym
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå