Gå til innhold

10 mnd gammel og greier ikke spise 8mnds middagsglass. flere?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han setter bare i halsen av de klumpene (erter, gulrøtter osv), prøver å gi han innimellom, men nei..

forresten så har han ikke fått noen tenner ennå!! mistenker jo at problemet ligger der da.. fant ut at jeg kan bruke foodprosessoren og male det så klumpene forsvinner så er ikke noe problem (har kjøpt 100 glass, da d var halv pris... så litt greit å få brukt de. hehe)

er det flere??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jenta vår blir 1 år imorgen og her går det fremdeles i 6 mnd glassene.. Prøvde 8 mnd senest på mandag, men hun bare spytter det ut og skjønner ingenting. Har kun 2 fortenner nede og så er det to til på vei. Kan jo ha noe med det å gjøre ja..

Skrevet

ja, ikke sant.. kjedelig når hele måltidet ender i oppkast fodi bitene ikke blir tygga:(

Skrevet

Samme her, han brekker seg ikke akkurat, men er ikke interessert. Går greit å gi han knust hjemmelaget middagsmat, men det er ikke så ofte han får stakkars... 6mnd glassene går ned på høykant.. Men samtidig vil han kun ha de som er italiensk inspirerte.... Så blir noe ensformig middag her..

Skrevet

Jenta mi er 11 måneder. Hun har 4 tenner, men spiser heller ikke 8 måneders glass. Jeg har prøvd flere ganger, men hun liker ikke klumpene. Eller jeg mistenker at hun ikke helt vet hva hun skal gjøre med dem. hun er generelt sett ikke kresen. Har prøvd maaaaaaaaaaaange ganger.

Skrevet

Ja samme her.. Hun blir snart 10 mnd og vil helst ha 6 mnd-glass med smak av tomat, altså at de er oransje på farge! Veldig praktisk farge i grunn..:P Men de er jo også best da, det synes jeg jo selv også.Er de fra Hipp som er best, har prøvd Nestle sine oransje blandinger, men de er mye tammere i smak.

Tilbake til det med 8mnds middagsglass, så virker det som hun synes det er merkelig at det plutselig er klumper i denne blandingen, for hun spiser rene biter av mat, som brødskive, myk frukt++

Har heller ingen tenner her, men tror ikke at det er derfor heller.. De får jo først de fremme og de tygger jo ikke med de, men med gommene. Hun får jo fint til å tygge brødskive. Tror noen bare er slik, men det går seg til etterhvert. Er vel bare å introdusere det i ny og ne, plutselig er det sikkert like naturlig for de som alt annet. Inntil da koser vi oss med 6 mnds vi!;)

Skrevet

Sebastian er 10 mnd og vil heller ikke ha 8 mnd glassene.

Til nød mnd glass, mistenker at han helst vil ha det søte som fruktmos ,grøt etc

Hvordan gir dere frukt ellers til deres? Jeg bruker babyfeeder til pære,banan, melon. Men kan de ikke få oppskjært i små biter?

Og hvordan spiser de skiven sin? biter eller halve skiver uten skorpe???

Han har forresten fått 8 tenner allerede:) ser så snål ut når han tygger med fortenna:)

Skrevet

10 mndr og er lite interessert i 8 mndr-glassene. Men har sluttet å brekke seg, så er iallfall en viss framgang. Har hatt 6 tenner siden 7 mndr, så er ikke det som er problemet her. Har ikke vært populært med brødskive eller fruktbiter heller her i gården, men nå begynner akkurat det å gå litt bedre. Så da har jeg tro på at det går seg til med middagsglassene også etter hvert. Er vel bare å øve, men trenger jo ikke gjøre det hver dag:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...