Gjest Skrevet 7. januar 2009 #1 Skrevet 7. januar 2009 En venninne av meg sliter med å få sin 3 mnd gamle baby til å ta flaske og smokk. Noen gode tips?
*Lille Persille" Skrevet 7. januar 2009 #2 Skrevet 7. januar 2009 Ikke gi opp! Prøv igjen og igjen og igjen og igjen, plutselig går det )
Frøken Freken Skrevet 7. januar 2009 #3 Skrevet 7. januar 2009 Har hørt at noen velger å ha malt i det som skal i flaska, fordi noen bebbiser syns at søtsmaken er uimotståelig. Har også hørt at noen har gitt litt sukkervann i flaske først, slik at barnet skal bli fortrolig med teknikken, før de har byttet til mme/mm.
Asobi Skrevet 7. januar 2009 #4 Skrevet 7. januar 2009 Ja, ikke gi opp!! Nå har jeg vel og merke gitt opp smukken, men flaske tok hun til slutt da hun var rundt 3 måneder. Vi prøvde mange forskjellig flasker og måter å gi henne flaske på. Dette var det som til slutt fungerte for oss: Vi begynte med MAM flaske (fikk tips om den her inne på DiB). Vi ga henne flasken hver dag. Kunne ikke gjøre det når hun var sulten, så hun fikk den etter amming. Hun suttet og smattet på den og plutselig begynte hun å ta sugetak. HURRA! Trodde faktisk at det ikke kom til å gå, men nå tar hun et måltid nå og da fra flasken og kan teknikken;)
*day Skrevet 7. januar 2009 #5 Skrevet 7. januar 2009 Har et supert tips som jeg fikk her på forumet for å få baby til å ta smokk. Dypp smokken i eplejuice! Lillegutt nektet smokk, og brakk seg nærmest hver gang jeg prøvde. Da jeg dyppet den i eplejuice sa det bare smakk og der satt den. Etter et par dager var det gjort, og nå elsker han smokken sin. Han var 5 mnd. da vi gjorde dette, og det er utrolig deilig - nå er det mye lettere å få han til å sove og roe seg ned.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå